Visa första inlägg
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Har också under helgen lyssnat på musiken till filmen "La La Land" som är riktigt bra :)
520 inlägg
för i svar på bonks inlägg
520 inlägg
Jo, sufjan är riktigt bra.
1159 inlägg
för
1159 inlägg
Geoff Nicholls har dött. 

För den som brytt sig om Black Sabbath utan Ozzy så var det han som stod bakom keyboarden till alla Black Sabbath-albumen mellan 1980-1995.

Får bli att lyssna på bl.a. Heaven and Hell och underskattade Seventh Star ikväll. 

Vila i frid.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Riktigt tråkigt att höra! R.I.P
242 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
(inlägget har redigerats)
242 inlägg
Jag såg att du hade satt "Tower of Song" som din 'plats' på din profilsida. Antar att du syftar på hyllningsalbumet till Leonard Cohen. Kommer ta och lyssna igenom det senare, kanske jag hittar någonting jag kan inkludera i en mix.

Edit: ELLER så "KANSKE" du refererade till hans egna album titulerad "Tower of Song" XD
3306 inlägg
för i svar på Orboqs inlägg
3306 inlägg
Syftar helt enkelt på låten "Tower of song" ifrån "I´m you man" ( https://www.youtube.com/watch?v=oiAuXRK3Ogk ). :) Så lyssna på den eller något annat originalalbum med Cohen i stället tycker jag. Undvik dock "Recent songs", "Ten new songs" och "Dear heather", i det stora hela ganska trista album i min mening. 
242 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
242 inlägg
Gotcha gotcha gotcha!
464 inlägg
för
464 inlägg
Hur lik är inte Arrivals intro-musik till Shutter Islands musik? Rip-of varning?
972 inlägg
för
972 inlägg
Soused av Scott Walker och Sunn O)))
3306 inlägg
för i svar på Dannes inlägg
3306 inlägg
Försökt lyssna en del på Scott Walker, har gått sådär. Du tycker om honom?
972 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
972 inlägg

Oj missade helt att du svarat. Ja jag älskar honom. Hans första två album + The Drift, Tilt och till viss del Bisch Bosch är några av mina favoriter inom det experimentella fältet.
972 inlägg
för
972 inlägg
Imorgon är det Swans + Little Annie i Stockholm. Gött.
3306 inlägg
för i svar på Dannes inlägg
3306 inlägg
Inte fått tag på Bisch Bosch, däremot The drift. Utan tvekan intressant, men känner väl lite att experimentet föregår substansen. Men det kräver kanske många lyssningar? Tycker dock väldigt mycket om "The seventh seal" som väl är från någon av dom två första (?).
3306 inlägg
för
3306 inlägg
Inplanerade konserter jag ska gå på i år:

Bob Dylan i Köpenhamn
Per Gessle i Helsingborg
Patti Smith i Ystad
Thåström i Malmö
725 inlägg
för i svar på Dannes inlägg
725 inlägg
Åååååhhhh jjjjaaaAAAAA!!! Det kommer bli så jävla dense det här. Kommer kunna dö lycklig efter att ha sett Swans i denna inkarnationen, lär ju bli redigt audiovisuellt prajjad imorrn. Neurosis kommer förövrigt också till Stockholm i sommar vilket är dunderfett, ett av världens bästa mest unika hårdrocksband och fyfan vad tunga dom är live så även det kommer bli övernajs. 
972 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
972 inlägg
Experimentet blir Substansen! "Seventh Seal" är från hans fjärde självtitulerade album. 
972 inlägg
för i svar på Wugllabangs inlägg
972 inlägg
Kan ju säga att det är bra. Rätt jäkla bra till och med. Typ perfekt. Kanske det bästa någonsin. Glöm inte att stanna kvar och snacka med Gira efter konserten. Han är rätt bra på att skrämma en dock.

Neurosis ser jag i Gbg. Blir lite smidigare så.
3306 inlägg
för i svar på Dannes inlägg
3306 inlägg

Möjligen, tycker ju om den principen generellt så som med konkret musik och dylikt. Uppskattade du honom direkt? Bör jag ge honom fler lyssningar eller är det kört om man inte fastnar direkt tror du?
972 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
972 inlägg
Jag tror att ifall man börjar med "Tilt" så går det nog relativt enkelt att komma in i hans musik. "The Drift" är en mer direkt men också underligare skiva än "Tilt" så ifall man inte är beredd på den breda experimenteringen så är det nog en svår inkörsport. Jag tror inte man ska tvinga sig till att gilla hans musik. Låt den skölja över dig och ifall det fastnar så får det fastna annars är det bara att gå vidare. "Bisch Bosch" är bland det roligaste, konstigaste och mest obehagliga som gjorts inom musik. Inte alltid bra men alltid beundransvärt. Jag menar när ett av instrumenten man använder är en död gris så blir det ju som det blir.
3306 inlägg
för i svar på Dannes inlägg
3306 inlägg

[left]Tror jag kan ha lyssnat på den redan, ger den ett till försök ändock. Nä, tyvärr blir det nästan aldrig att jag gillar den musik jag söker upp. Den bästa uppenbaras mest av en slump. Har även försökt uppskatta Morrissey och Tom Waits utan några större framgångar. Jag uppskattar ambitionerna men sällan resultaten. Blir sugen på att lyssna på ”Bisch Bosch”, det där med den döda grisen låter ju dock ganska vämjeligt, avskyr när konstnärer exploaterar djur. Eftersom du tycks gilla experimentell musik: lyssnar du på noise-musik eller konkreta musik kompositörer (är väl egentligen det samma, mer än det att dom sistnämnda får vara i finrummen)? Några tips i så fall?[/left]
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden