1585 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1585 inlägg
Dags att start en tråd om detta nu tycker jag.
Någon som kollar på matchen nu? Var riktigt besviken på hur dom spelade i första perioden men ju längre vi kom in i andra perioden så blev det bara bättre och bättre. Vågar nog tippa på en vinst nu.
1585 inlägg
för
1585 inlägg
MÅL SVERIGE
6790 inlägg
för
6790 inlägg
Tycker hela VM känns otroligt avslaget detta år, trots att det spelas på hemmaplan. Inga profiler alls i svenska laget i turneringen bidrar till den känslan, samtidigt som NHL-slutspelet lockar iaf mig mycket mer. Har sett några minuter här och där och inte imponerats det minsta av det svenska laget och spelet. 
1638 inlägg
för
1638 inlägg
Håller med. Vm har inte känts spännande på ett par år nu, och jag har typ ingen koll på svensk hockey längre. Bara nhl som gäller för mig den senaste tiden.
906 inlägg
för
906 inlägg
Sverige har inte direkt imponerat så här långt. Ska bli intressant att se hur de står sig mot de "bättre" lagen men känslan är att det blir svårt att gå långt i år. 
1585 inlägg
för
1585 inlägg
Då var det snat dags att möta Norge. Hur tror ni det går? Jag tror nog Norge bjuder upp till kamp i första och andra perioden, men sen kommer Tre kronor köra över dem. Resultat blir 5-2 till Sverige
1585 inlägg
för
1585 inlägg
Då var det snat dags att möta Norge. Hur tror ni det går? Jag tror nog Norge bjuder upp till kamp i första och andra perioden, men sen kommer Tre kronor köra över dem. Resultat blir 5-2 till Sverige
612 inlägg
för
612 inlägg
Sverige har ju inte direkt övertygat i turneringen än, men man ska inte spela det bästa man har i början. Desto längre i turneringen man kommer så desto bättre blir spelet. Loui Eriksson måste börja mål producera nu känns det som, för att ha en stark självförtroende i utslagsmatcherna. Och han är väldigt viktigt för oss, vill jag bara säga. Alla måste i stort sett höja sig några snäpp, om vi ska ta guld, eller åtminstone nån medalj på hemmaplan. Sedinarna och Edler från Canucks skulle bidra stort i offensiven och förhoppningsvis defensiven, om dom tackar ja såklart. Helst ska dom vara friska och skadefria, och i bra form. Vårt powerplay har varit bedrövligt hittills...målvakterna känns väldigt stabila, inte oroligt på den fronten direkt. Men nu blir det en större vinst jämfört med tidigare matcher, hoppas jag! Heja Mårts och vårt älskade Tre Kronor!
1585 inlägg
för
1585 inlägg
Då har ju iaf Loui Eriksson fått näta nu och powerplay var väl okej. Det jag som oroar mig lite är att det lätt blir rörigt i det svenska spelet. Men som du sa vi får hoppas på Sedinarna och Edler.
1585 inlägg
för
1585 inlägg
TRE KRONOR Vilka hjältar. Så jäkla bra match.
4084 inlägg
för
4084 inlägg
Fantastisk match att bevittna!!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
NU är predikaren här igen "blaster"!Jag är stort idrottssfan och framförallt hockeyfan(nåja fotboll är inte långt efter!)Ishockey är dock min största kärlek och Brent har rätt(ibland enligt mig),men för mig ÄR Stanley Cup slurspelet det största inom hockey IDAG!Den intensiteteten,fart och styrka som pågår samtidigt med VM ÄR en annan sport!Bara Canada Cup och OS med dom allra bästa kan konkurrera!Visst det förtar INGET av Tre Kronors insats igår!Jag kommer alltid att hävda,bättre att vinna än spela snyggt!Nu tar vi finnarna imorgon och rättar allt som blivit fel!OM ni undrar så är jag halvfinne i blodet,men endast svensk i hjärtat!

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
I min krisrallkula ser jag !Boston Bruins och L.A Lakers i Stanley Cup final!Varför ja Chicago mal ner Detroit i 56 matcher.Pittsburg slår Ottawa i 42 i matcher.L.A Kings maler ner San Jose Sharks 41 i matcher.Boston vinner 4-2 mot N.Y Rangers.Sedan vinner Boston mot Pittsburg på ren skär fysisk tyngd och bättre målvakt.L.A Kings maler ner Chicago på samma sätt!Sedan vinner L.A Kings för andra gången i historien!Dom har Jonathan Quick i målet .Det avgör i 6 matcher!Bara att spela pojkar!

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Har jag något favotit lag i NHL kanske ni undrar?Nja egentligen inte.Hejar normalt på svensklagen!Nu är det dock mycket som talar för Boston Bruins!Svart och gult,original six och Tim Thomas!Resten får ni räkna ut själva!Förutom ett av ligans snyggaste klubbmärken!

35 inlägg
för
35 inlägg
Fast Tim Thomas har ju tagit ett sabbatsår. Plus att han blivit tradead till Islanders.
Sen handlar inte den här tråden om NHL heller. 
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
So what heja Sverige?Förstår verkligen inte sådana här kommentarer!

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Men i mitt hjärta måste ändå vara "Philadelphia Flyers"!Vilket jävla coolt namn!Dom har levererat "Broadstreet Bullies"Med Bobby Clarke och grabbarna,"Legion Of Doom"med LeClair,Lindros och Michael Renberg,samt Sveriges STÖRSTA hockeykrigare NÅGONSIN Peter Forsberg!Ville köpa en matchtröja för två år sedan!Min storlek fanns inte på kartan!XXsmall eller XXXLarge!What to do?

35 inlägg
för
35 inlägg
Haha, vad är det du inte förstår? Det du skriver har ingenting med trådens ämne att göra? Tråden heter "Hockey-VM 2013" och följdaktligen är det detta som ska diskuteras. Starta en tråd specifikt om NHL, om det inte redan finns en förstås.
35 inlägg
för
35 inlägg
Efter två spelade perioder i Globen så leder Tre Kronor med 2-0 mot ärkerivalen Finland.
Spelet ser bra ut, och man bygger vidare på det som fungerade bra mot Kanada. Man spelar sitt spel och kämpar 100% hela tiden.
En nervpirrande period kvar. Men det känns bra hittills. 
35 inlägg
för
35 inlägg
Tre Kronor vinner till slut med 3-0 och är klara för VM-final imorgon mot antingen USA eller Schweiz.
Så jävla underbart!! 
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden