Visa första inlägg
1159 inlägg
för
1159 inlägg
Insåg plötsligt att jag verkligen saknar flödet som det var innan nya uppdateringen. Det var bara att logga in och så såg man direkt vad användarna man följde hade för sig, och på så vis kunde man rent spontant snacka med dem om ämnet som gällde utan flera månaders mellanrum. Och detta skapade ju mer aktivitet på bland annat forumet. Men precis som forumet så ligger den gömd i Mer-kategorin. Vilket gjort att jag under den här tiden helt glömt bort funktionen.  
989 inlägg
för i svar på Dimmans inlägg
989 inlägg
Stämmer in i kören med Dimman och undrar vad det är som händer. 
Även jag har varit en frekvent besökare av båda hemsidan och forumet sedan hemsidan hade svart bakgrund. 

Jag har flertalet gånger tagit upp här och mailat in till diverse instanser (till och med kontakt bolagsstyrelse.) 

Återigen när man tar upp problem får man tillbaka att forumet gör det vad man vill till genom egen aktivitet. 
Jag hade gärna sett större förändringar och ett större genomförande för hur man förbättrar det. 

Bara för att ta ett exempel på GOT-tråden, världens mest diskuterade serie har senast inlägg om att trailern är släppt. 

En filmsida är ingenting utan sitt community då kan jag lika gärna läsa Nöjesbladet. 

475 inlägg
för
475 inlägg
Det är ju smått omöjligt att diskutera filmer, serier, böcker, utan någon fungerande spoiler-knapp...
475 inlägg
för
475 inlägg
För övrigt håller jag med Dimman och er andra om allt som har sagts. Himla synd att detta trevliga filmcommunity känns fullständigt bortprioriterat nu för tiden, är det någon som fixar någonting alls med forumet längre eller är det bara lämnat för att sakta dö ut helt?
475 inlägg
för
475 inlägg
Jag antar att tystnaden talar för sig själv haha! :(
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Hur tycker ni medlemmar att vi ska förbättra forumet?
475 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
475 inlägg
Egna personliga åsikter:

1. Bättre postningsfunktioner. T.ex. normala citeringar, där man ser det som man citerar som en ruta ovanför sitt inlägg. Och slippa alla ohyggliga buggar som sker varje gång man ska skriva ett inlägg. T.ex. nu, så skulle jag citera dig, Kalis, och sen när jag ångrade mig och tog bort din citering så blev det fullständigt omöjligt att ta bort kursiv siil. Postningsfunktionerna är verkligen under all kritik, känns dessutom som någonting som borde gå att fixa hur enkelt som helst, då praktiskt taget alla andra forum i hela världen, stora som små, har fungerande postningsfunktioner. Edit: Jaha, nu blev det visst inte kursiv stil ändå när jag väl postade inlägget, förvirrande minst sagt!

2. Den viktigaste funktionen för egen del, spoiler-knappen!!!!! Den har ju varit trasig i en miljon år vid det här laget..

3. Se till så att inte spammande troll härjar och förstör forumet med en trist stämning. Bann på folk som inte sköter sig.
475 inlägg
för
475 inlägg
4. Någon ansvarig som kan förändra saker som lyssnar på medlemmarna och bryr sig om deras kritik. Förr i tiden kändes det som forumet var mycket mer prioriterat, nu för tiden, not so much...
12243 inlägg
för i svar på Läderansiktes inlägg
12243 inlägg
Tack! Forumet har inte varit så prioriterat på sistone men efter sommaren kommer forumet högre på prio listan :) 
1753 inlägg
för
1753 inlägg
Hej! Ni har rätt i att forumet inte ligger överst på MZ:s priolista. Det finns mycket utveckling kvar att göra på huvudsajten, och den är trots allt betydligt mer besökt. 
Men jag har efterlyst 1-2 forumansvariga som kan hålla ordning, skapa nya trådar ("Twin Peaks" är ett bra exempel) och ta vidare era frågor och önskemål & tjata på oss ansvariga när det behövs. Ni som är intresserade av den rollen får gärna maila mig på alexander@moviezine.se.
1753 inlägg
för
1753 inlägg
Är det någon av er som bor i Stockholm och vill komma förbi oss på MZ och prata om forumet? Jag vill göra vad vi kan för att förbättra det och öka aktiviteten här. Vill gärna höra personligen från er vad ni tycker.
989 inlägg
för
989 inlägg
Härligt att det läggs lite energi på forumet, ser fram emot det! 
Tar gärna ett personligt möte nästa gång jag är i STHLM för att diskutera. Kör hårt!
475 inlägg
för
475 inlägg
Kul att höra att ni fortfarande bryr er om forumet! Förstår att resten utav sidan kommer först, men det är tråkigt när det känns som att ingen öht bryr sig om forumet, känns det liksom som att det snart kommer att läggas ner och bara vara ren nyhets/recensions-sida. Men kul att höra att lite engagemang kring forumet finns kvar! Vore trist om det gick i graven.
12243 inlägg
för i svar på Läderansiktes inlägg
12243 inlägg
Det är bara tråkigt att så få medlemmar använder forumet, vi får hoppas på att det blir ändring på det :) 
1753 inlägg
för i svar på Läderansiktes inlägg
1753 inlägg
Läderansikte
Kul att höra att ni fortfarande bryr er om forumet! Förstår att resten utav sidan kommer först, men det är tråkigt när det känns som att ingen öht bryr sig om forumet, känns det liksom som att det snart kommer att läggas ner och bara vara ren nyhets/recensions-sida. Men kul att höra att lite engagemang kring forumet finns kvar! Vore trist om det gick i graven.

Jag vill inte lägga ner forumet, men det krävs att vi hittar engagerade användare som vill hjälpa oss att hålla det levande. Läs gärna mer i tråden där jag efterlyser forummasters.
475 inlägg
för
475 inlägg
Sant, håller med er båda. Synd att det har blivit så dött och inaktivt. Kanske för många gamla rävar som slutat skriva och hänga här... Själv har jag inte någon ork eller lust att vara mer än bara vanlig medlem :)
570 inlägg
för i svar på Alexander Kardelos inlägg
570 inlägg
Vad synd att forumet inte används så mycket. Jag har läst någonstans att forum i allmänhet är numera ett ganska "ålderdomligt" sätt att kommunicera/diskutera med varandra i dagens moderna samhälle med diverse sociala medier. Jag är gammalmodig så jag föredrar det "gamla" sättet "som det alltid ska va' ".

Själv har jag varit borta från MZ ganska mycket eftersom jag inte tittat på filmer eller TV-serier. Mina biobesök igår var första gången på väldigt länge.

Alexander, nu när webbplatsen har uppdaterats kan jag inte längre lägga till filmer i mina listor och "följa" specifika filmer. Har ni tagit bort alla dessa funktioner?
1753 inlägg
för
1753 inlägg
Funktionen att följa och spara filmer finns kvar, men lite gömd kanske. Kolla efter knappen som ser ut så: (...) nere i hörnet i toppbilderna.
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Kan inte komma in till Inside Man sida. Detta dyker upp:

Ojdå! Någonting gick tyvärr fel!
Vi hittade däremot ett par titlar där saker och ting har gått fel.
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Samma sak gäller Michael Clayton.

https://www.moviezine.se/movies/michael-clayton
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden