Visa första inlägg
5 inlägg
för
5 inlägg
Var hittar man topplistorna nuförtiden? Tex att man kan välja högsta moviezinebetyg på filmer 2016 osv.
Hittar bara samma funktion om man tex går in på en regissör eller en skådespelare
22 inlägg
för
22 inlägg
Hej MovieZine, hoppas ni läser detta! Ville bara tala om för er att ända sedan ni designade om sidan har jag i princip slutat att komma hit. Det är något med det nya utseendet som gjort att jag känner att jag inte orkar klicka på fliken som sedan länge legat under mina "Top Sites", jag undviker det och går istället in och slökollar Netflix istället för att läsa igenom varje nyhetsartikel ni publicerat, likea (en funktion ni nu tagit bort) och kommentera. 

Är det någon mer som känner likadant? Eller i och för sig -- de som känner likadant lär väl knappast hamna här inte och se mitt inlägg! De har ju liksom jag hållt musen över MovieZine länken och tänkt "äh... jag pallar inte gå in där".

Nu förväntar jag mig självklart att ni designar om hela sidan igen enbart för min skull, okej? Tack och hej!
2575 inlägg
för i svar på Sandrasmagis inlägg
2575 inlägg
Det är ju därför de har försvunnit 90% av alla användare på forumet. Det dödade, i alla fall forumet så du är absolut inte ensam.
726 inlägg
för i svar på Phips inlägg
726 inlägg
Tyvärr är det så. Även om det bara är ett klick ifrån, så är forumet för gömt nu. Ingen orkar ta sig hit längre. Riktigt tråkigt.
1680 inlägg
för
1680 inlägg
Jag sörjer inte forumet så mycket, då ett klassiskt forum som är helt skiljt från sajten känns föråldrat och ändå inte var tillräckligt välbyggt. Men det är synd att man inte skapade något nytt. Att döda forumet genom att placera det undangömt kommer på sikt ge färre klick till sajten, då det ändå fanns en målgrupp som faktiskt hängde där varje dag. Alla dem förlorar man nu.

Istället skulle de utvecklat forumdelen under varje film/serie istället, likt så som IMDb hade. Där kan man fördjupa sig i sin favoritfilm, diskutera spoilers och handlingen mer ingående osv. Ett helhetsgrepp på det sociala användandet av Moviezine borde tas. Man har valt att lyfta fram användarrecensioner, en funktion som absolut INGEN efterfrågat och som i stort sett redan fanns då folk använde kommentarsfältet till det. Så nu har man istället tre icke-funktionsdugliga sociala engagemangsytor -> Användarrecensioner, kommentarersfältet, forumet.

Ta istället bort kommentarerna och förbättra användarrecensionerna och koppla på ett forum på varje enskild film/serie så ska ni se att det börjar hända saker. Alla de befintliga kommentarer som finns kan ju läggas i en Allmänt-tråd i aktuellt forum, så förvinner inte allt intressant som skrivits om filmerna genom åren.
2565 inlägg
för
2565 inlägg
Forumet borde åtminstone lyftas fram mer i rampljuset. Blir begravning snart annars.
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Dessutom är det färre kommentarer på filmernas sida än det var förut. Mest aktivitet på MZ var åren 2009-2013, sedan gick det bara utför.

Det var ju översvämning av kommentarer innan när Avatar och Hobbit skulle ha premiär. Nu är det knappt kommentarer inför en ny storfilm ska komma ut.
12243 inlägg
för i svar på Joes inlägg
12243 inlägg
Det är bara vi medlemmar som kan ändra på det genom att vara mer aktiva, det blir roligare då :)
2575 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
2575 inlägg
Inte bara va? Måste ju finnas någon sorts användarvänlighet på siten...
12243 inlägg
för i svar på Phips inlägg
12243 inlägg
Ja det är klart! Tycker du inte om den nya designen?
1159 inlägg
för
1159 inlägg
Det största problemet för mig med Moviezine idag (eller sedan 2013) är att det känns som en ofärdig och alltför opersonlig internetsida. Likt ett ofärdigt byggprojekt av en ambitiös egenföretagare vars pengar tog slut innan det riktigt roliga kunde börja. 

Det har mer eller mindre gått fyra år sedan den stora uppdateringen och folk väntar fortfarande på ett förbättrat filter till betygssidan. Bland annat möjligheten att kunna sortera efter svensk bokstavsordning. Ni har ett bra filter under streamingtips och en sökfunktion för forumtrådar, borde det inte vara möjligt att använda sig något av dessa för att få en bättre filtrering och sortering av ens betygsatta filmer?

Och jag håller med de andra användarna angående det dolda forumet. Om ni absolut måste ha loggan med när man scrollar ner på Moviezine för att folk ska få klart för sig att de är på Moviezine, varför inte bara sätta loggan till höger om sökrutan, eller bara flytta sökrutan mer till höger så kan ni sätta forumet mellan Streamingtips och Mer? På så sätt kanske det dyker upp lite fler aktiva människor på forumet.

Snälla gör profilbilderna större också, när det ändå finns yta för det. 
12243 inlägg
för i svar på Naqnuls inlägg
12243 inlägg
Tack för din utförliga åsikt Naqnul, jag tar det vidare :)
1559 inlägg
för
1559 inlägg
Är det någon mening att ta det vidare? Det är faktiskt inte det Kalis, ingen idé att du anstränger dig! Har själv haft önskemål sedan flera år tillbaka utan att få lyssning för det. Alltid samma visa, en moderator lovar att ta med sig önskemålet, inget händer, man beklagar sig och då får man svar från nån av de som är chefer här så då får man upp hoppet igen. Men inget händer! När man skriver inlägg på ett forum och det blir tomma svar så inspirera man inte till att skriva igen! 
Naqul och föregående talare har riktiga poänger när de lägger fram sin konstruktiva kritik, men något större gehör lär de tyvärr inte få. Tro mig, jag har hängt på MZ i många år, när Mats styrde och sidan var till och med svart i design. 
Tänk att jag klickade in mig på forumet för att jag tänkte att nu lär Twin Peaks tråden gå varm efter nattens premiär av den tredje säsongen. Men det fick jag ganska snabbt äta upp. DÖTT forum där översta tråden är fortfarande en klagomur utan gehör. Så vad gör man? Man får skriva i klagomuren och återkomma om ett halvår så har förhoppningsvis den här tråden hamnat ganska långt ner bakom alla härliga diskussionstrådar... eller... ja hoppet dör iaf inte om att MZ skall få tillbaka sina glansdagar. Jag är nöjd med designen av den nya sidan men det hjälper väl föga att vara nöjd med en design om innehållet börjar fallera.
Jag hoppas verkligen inte MZ försvinner, trots sämre aktivitet på forum, kommentarer, betygsättningar osv. Sidan tappar och jag hoppas att det inte är början på slutet för sidan. Jag är här dagligen trots att jag numera försetts med munkavle, en munkavle jag för tillfälle tog bort för att spotta lite. Dags och ta på det igen, för det åker inte av förrän man ser att det finns lyhördhet!
Den dagen jag kan betygsätta som på den gamla goda tiden utan att behöva gå in och ändra att jag vill ha i bokstavsordning varje gång samt den dagen då jag klickar in mig på forumet och denna tråden är förpassad till en mörk historietid flankerad av härliga diskussioner kring film och TV-serier. Ja den dagen lär jag vara framme och utbyta med andra filmälskare. Till dess nöjer jag mig med att prata Twin Peaks med mina närmaste vänner och arbetskollegor!      
1125 inlägg
för i svar på Dimmans inlägg
1125 inlägg
Jag kan verkligen hålla med dig där.
Men för att inte ha ett dött forum så gäller det ju att det finns medlemmar som vill diskutera och skriva, vi har pratat om hur vi ska dra folk till forumet och liva upp det, då det behövs, men ingen verkar engagerad alls. Det är svårt då :/
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Sedan har flera gått över till Letterboxd.
1559 inlägg
för i svar på Joanna Phoklins inlägg
1559 inlägg
För min del är det en kombination av två anledningar till varför jag i alla fall distanserade mig från forumet. En av anledningarna initialt var språket och påhoppen som gjordes så ofta av andra användare, sådana man skulle kunna kalla för forumtroll. När jag påpekade detta i ett långt och utförligt mail till redaktionen och menade på att de kunde ta tag i det och se till så att forumtrollen inte skulle få ta över så fick jag som svar att det inte fanns något man kunde göra. Ett av forumets troll kände och umgicks tydligen med folk från redaktionen så det gick inte. Dessutom så tyckte dem att detta troll livade upp forumet med sina inlägg. Så då försvann jag och några till av veteranerna istället och lät forumtrollen få hålla på för fullt. När så trollen tröttnade fanns inte många kvar på forumet! Den bistra sanningen när man inte lyssnar på flitiga forumbesökares respons, tyvärr en tråkig konsekvens men så är det när folk har fått nog men inte hörsammas.
Andra anledningen? Ja att man inte hörsammas så ofta! Först vann forumtrollen hela forumet och när man sedan dissats i sina önskemål om sidan trots att det utlovats att de hörsammats så blir det tyvärr mycket snack men liten verkstad och jag själv är för verkstad. Det ska hända grejer, sluta jiddra och börja trolla liksom! Hur svårt kan det vara? 
Så där är mina anledningar trots att jag ofta besöker forumet och är dagligen på sajten! 
616 inlägg
för
616 inlägg
Håller med.
Fattar inte att ni medvetet har gömt undan forumet. Helt sjukt enligt mig.
På "den gammla goda tiden" så hade ni ju dessutom när man gick in på startsidan "topp 5" av de ämnen som diskuterades vilket jag tyckte var något av de bättre aspekterna till ett levande forum samt hemsida.
 
Sedan att troll dödade forumet håller jag inte med om. Nu kanske jag smått kan klassas som ett då definitionen är luddig som fan.... Men njaaa, tvivlar. Tyckte oftast att de "vanliga" användarna överskuggade trollen ganska bra.
1125 inlägg
för i svar på Dimmans inlägg
1125 inlägg
Jag minns att du skrev om detta till mig, vi hade en ganska stor diskussion om detta, men som du säger "han livade upp".m enligt många. Personen i fråga hänger inte längre här, och inte personens efterhängare som var på mig rätt så ofta.

Men jag håller faktiskt med, jag försöker hoppas på en förbättring iaf :)
-195 inlägg
för
-195 inlägg
En sak ni borde fixa gällande Relaterade filmer är filmserier om man lagt till alla filmer under första (gjorde det på Friday the 13th, Halloween och några till) så borde resten av filmerna i serien bli automatiskt relaterade, utan att man måste lägga till varje relaterad film på alla.
12243 inlägg
för i svar på kennypowerss inlägg
12243 inlägg
Vi skriver klart upp det men just nu är inte det prioriterat :) Tack för tipset!
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden