249 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
249 inlägg
Martin Scoreses nästa film. Filmen har vart så gott som utannonserad sen 2008, men ingenting speciellt har hänt sedan dess.
[size=12=12][color=#333333=#333333]"Martin Scorsese has disclosed that he is planning to direct a movie, set in 17th-century Japan, that may have implications related to the war in Iraq. In an interview with the Associated Press at the Cannes film festival, Scorsese said that his film, Silence, presumably based on the novel of the same name by Shusaku Endo and William Johnston about Portuguese Christian missionaries who arrived in Japan in feudal times, has parallels to America's role in Iraq. The Oscar-winning director (The Departed) said that he hopes to shoot the film in Japan, at least partially, beginning next summer. "It raises a lot of questions about foreign cultures coming in and imposing their way of thinking on another culture they know nothing about," Scorsese told the A.P."  (Kopierat från medlemmen Richie i Martin Scorese tråden)[/color][/size]
[size=12=12][color=#333333=#333333]Detta var vad IMDB rapporterade då.[/color][/size]
[color=#333333=#333333][size=12=12]Det är alltså en filmatesering utav en japansk novell skriven utav en herre som heter Shusako Endo[/size][size=11=11].[/size][/color]
Den utspelar sig på 1600-talet och handlar om två missionärer från Jesuitorden som reser till Japan för att hitta sin mentor och sprida den Kristna tron. Som på den tiden var bannlyst.
I rollerna ser vi i detta läget : Daniel Day-Lewis(There Will Be Blood), Benicio Del Toro(Fear and Loathing in Las Vegas) och [color=#333333=#333333]Gael García Bernal(Amores Perros, är en hyllad film,som jag tyvärr ej sett).[/color]
Kan bli något stort av detta med Scorsese bakom rodret! :)
[color=#333333=#333333][size=11=11]Edit: Scoreses har många filmer på gång som han är med och producerar,Sinatra (2013),The Rise of Theodore Roosevelt (2013).[/size][/color]
1361 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1361 inlägg

[color=#333333=#333333]Martin Scoreses nästa film[/color]

Du menar efter Hugo Cabret då alltså? 
5248 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
5248 inlägg
Ja alla dessa filmer lär väl bli bra med Scorsese vid rodret, men den enda jag VERKLIGEN ser riktigt fram emot är I heard you paint houses...ja som inte ens nämns...oroande. Vill se De Niro, Pesci och Pacino i en (antagligen) sista maffiaskildring signerad Scorsese.
249 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
249 inlägg
@Viktor Jerner: Opps! Ändrar direkt! :)
@Psychopatrik: Är inte titeln nu "The Irishman",jag ska inte komma med några bortförklaraingar,men jag glömde helt enkelt av den. :) Sinatra är för mig bland de mest hypade filmerna för mig just nu(Samt The Hobbit). Vill se en sån där once in a lifetime-filmupplevelse som jag inte fått ännu!
[color=#333333=#333333]
[/color]
5248 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
5248 inlägg
Ja jo det är riktigt...själva boken den ska bygga på heter väl I Heard You Paint Houses, är väl lite osäker på ifall filmen fortfarande ska heta "The Irishman" iom att det kommer en annan The Irishman snart, ja om jag inte har helt fel.
249 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
249 inlägg
Jo precis jag var lite otydlig,menade så som du förklarade. Orutinerat av mig!
IMDB har den listad som "The Irishman",med Robert De Niro och AL Pacino,eller är de möjligtvis den andra rullen du prata om?
5248 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
5248 inlägg
Hehe nej då, det är väl det där imdb som är otydlig egentligen :) Nej alltså ifall de har listat The Irishman med De Niro och Pacino så är det den filmen som vi båda snackar om, alltså den som är baserad på I Heard You Paint Houses. Men det kommer en annan film som också heter The Irishman (därför trodde jag att de ändrat titeln på Scorseses, man har ju dessutom inte hört mycket om den på sistone) och den filmen ska handla om seriemördaren/yrkesmördaren Richard Kuklinski...eller vänta nu :) den heter ju The Iceman haha, fan vad jag rör ihop detta nu. Ja och den andra Irishman-filmen heter KILL the Irishman med bl.a Christoher Walken och Val Kilmer.
Ah, The Irishman ÄR Scorseses ev. kommande film med Pacino De Niro och Pesci. My wrong :) Den stod tidigare listad som I Heard You Paint Houses precis som boken, men de har ju ändrat på det.
249 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
249 inlägg
Hahha vart kalops av allt ihop men du styrde upp de! ;D
5248 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
5248 inlägg
Ja jag kan ju vara lite rörig ibland är jag rädd :)
456 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
456 inlägg
Fin dialog boys ;)
I vilket fall som helst så blir man ju grymt sugen så fort man hör att Scorsese har nåt på gång. Han håller ju sjukt hög nivå i allt han gör.
249 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
249 inlägg
Ja det har han verkligen!
Ska försöka hålla mig så uppdaterad som möjligt med utvecklingen av Silence!
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden