Visa första inlägg
12243 inlägg
för
12243 inlägg
2016 har en hel del filmer jag sett fram emot och ser fram emot :)
2249 inlägg
för
2249 inlägg
Det här ÄR det sämsta filmåret någonsin!!!!
11107 inlägg
för i svar på Anton s inlägg
11107 inlägg
så lät det inte för 5 månader sen!!!
2249 inlägg
för
2249 inlägg
Det var 5 månader sen det. Nu är nu! Vem vet hur året som helhet kommer bli, men sommaren har i alla fall varit... helt åt helvete bedrövlig. Till och med värre än förra året som var kass. 
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Det finns många filmer som släppts under sommaren som jag inte sett, så jag kan inte uttala mig om det varit en så kass sommar. Dock blev jag lite besviken på filmen Suicide Squad.

Skulle vilja se Captain Fantastic!
128 inlägg
för
128 inlägg
Känns som en väldig torka över filmvärlden, får väl se om där är några indie filmer som gör sig bättre gentemot pompöset i år.
12243 inlägg
för i svar på Användare borttagens inlägg
12243 inlägg
Jag tror att Captain Fantastic är en riktigt bra indie film som man borde se :)
128 inlägg
för
128 inlägg
Ska deftinitivt kolla på den :)
12243 inlägg
för i svar på Användare borttagens inlägg
12243 inlägg
Jag också, fast jag väntar tills att den kommer på Blue-ray
128 inlägg
för
128 inlägg
Samma här :)
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Tror inte ens att den visas på bio där jag bor :D
11107 inlägg
för
11107 inlägg
dags att uppdatera denna tråden!

silence är uppskjuten till 2017 så den räknas inte.

Paterson har fått riktigt högt betyg

Manchester by the sea har fått riktigt högt betyg

story of your life bytte namn till arrival, hur fan tänkte dom när dom tänkte döpa den till story of your life?!

Death and life of John. F Donovan 2017

warmachine 2017
embrace of the serpent vetefan

elle uppskjuten till januari men har fått strålande betyg vilket glädjer mig!
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Jag kan hålla med om att filmåret 2016 inte bjudit på så många riktigt bra filmer.
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Fantastiska filmer från 2016 (betyg 7/10 eller över): Demolition, The Witch, Suburra, One More Time with Feeling, Captain Fantastic, Green Room, Finders Keepers, Midnight Special, Don't Breathe, Swiss Army Man, The Wailing, Knight of Cups, The Invitation, Everybody Wants Some, Train to Busan, Café Society, Hunt for the Wilderpeople, Amanda Knox, Tickled, Zero Days, Team Foxcatcher, Weiner, The Neon Demon, 10 Cloverfield Lane, 13th, Tallulah, Triple 9. 

Och då har jag inte ens räknat med filmer som kan anses tillhöra 2016 på grund av svensk biorelease á la The Revenant, Room, Steve Jobs, The Ardennes, Mustang, The Hateful Eight etc. 

Så från mitt perspektiv har det varit ett riktigt starkt filmår hittills, och om höstens/vinterns releaser lever upp till förväntningarna lär det bli ännu starkare. 
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Jag har inte sett så många av de filmer du nämnt, så jag kanske inte kan säga att filmåret 2016 varit ett dåligt år. Men jag kollade på IMDb och vissa av filmerna du nämnt har fått ett väldigt dåligt betyg. Men av de filmerna jag sett så tycker jag inte att det varit ett så starkt år. En film som du har med i listan som var riktigt awesome är "Swiss Army Man"
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden