11107 inlägg
för
11107 inlägg
reagerade lite när mz hävdade att batman vs superman var "årets stora filmhändelse" dels att överhuvudtaget hävda det, dels att hävda det i mars månad.
så jag tänkte, nu är dom väl ute och cyklar ändå och beslöt att kolla upp lite listor över dom filmer som folk längtar mest efter.... och herrejävlar! smaka på detta:

captain america: civil war
rogue one star wars
x-men apocalypse
deadpool
suicide squad
finding dory
doctor strange
fantastic beasts
ghostbusters
zootopia
warcraft
jungelboken
gambit
star trek beyond
independence day 2
turtles 2
assassins creed
ben hur
pete's dragon
bridge jones baby
the secret life of pets
moana
tarzan
jumanji
 
alltså att det var så illa ställt! 
11107 inlägg
för
11107 inlägg
alltså det går knappt att hitta en enda film att se fram emot!

träskallen tom hanks kommer med minst 2 rullar, en av dom handlar om sully som landar ett plan och clintan står för regin och det enda man kan säga om det är VEM FAN BRYR SIG vem vill se en film om en snubbe som landar ett plan? VAD FAN ÄR DET FRÅGAN OM
11107 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
11107 inlägg
la la land - MUSIKAL *grååååååter*
sing - animerad musikal!! *GRÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅTER*
collateral beauty... kate winslet, keira knightly, helen mirren... ed norton, wait for it... wait for it!  i huvudrollen... WILL SMITH! *grååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååt*

lion: ""A five-year-old Indian boy gets lost on the streets of Calcutta, thousands of kilometers from home. He survives many challenges before being adopted by a couple in Australia; 25 years later, he sets out to find his lost family."

alltså håll käften.

Billy Lynn's Long Halftime Walk - ang lee tyckte det var en bra idé att låta vin diesel spela huvudrollen... ang lee vaknade upp och tänkte "vem ska spela huvudrollen? alla skådisar som finns... jag vet, jag ringer vin diesel!" ang lee ditt dumma helvete

trolls... tänker inte inte ens kommentera den flmen.

rings tredje filmen om the ring... :(
 
inferno... tom hanks är tillbaka!

ouija 2...

jack reacher 2...  ja för ettan var ju så jävla bra
 
underworld next generation...

the infiltrator... en film om pablo escobar, det har vi ju aldrig sett förut
11107 inlägg
för
11107 inlägg
criminal... först tänkte jag den här filmen kan faktiskt hamna på "värd att se"-listan... för regin står gubben bakom the iceman... det verkar vara nån slags bourne-kopia... men sen kollar man trailern... man ser vilka som är med och man ser vilka roller dom fått... kevin costner... ryan reynolds i huvudrollen kom igen... tommy lee jones verkar slarvas bort i nån liten biroll, wonder-woman kvinnan... gary oldman är sin vanliga glasögon-snut-chef var han inte det i nån batman rulle? är det allt han gör nufötiden springer omkring som en snut med glasögon?... trött man blir.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
jag har hittat fyra filmer som kan bli nåt:

jason bourne.
mechanic 2 med jason statham
the girl on the train
och... nu blir ni chockade...

the light between the oceans med fassbender och vikander! som ser smått fantastisk ut i trailern... om nu det är ens kopp te!
2249 inlägg
för
2249 inlägg
Midnight Special
Silence
The Nice Guys
The Neon Demon
High-Rise
The Witch
10 Cloverfield Lane
Story of Your Life
The Light Between Oceans
In a Valley of Violence
Trespass Against Us
Blonde
The Death and Life of John F. Donovan
The Tiger
Captain Fantastic
Paterson
Elvis & Nixon
Everybody Wants some
Manchester by the Sea
Okja
Passangers
War on Everyone
Hacksaw Ridge
War Machine
Embrace of the Serpent

Ser bra ut. 
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Hehe det var nog tur Anton kom in och styrde upp lite, blev jävligt orolig först. Men kan 2016 ändå bli sämsta filmåret någonsin? Ja absolut, filmåren är väl inte så direkt starka numer. Nu ska jag dock inte uttala mig alltför mycket, jag ligger ju efter med film. Men bara en sådan sak, att jag för några år sedan tappade den större delen av lusten för film säger väl en hel del om min inställning.

Vet inte ifall jag ser extremt mycket fram mot någon film i år, känns trist. Men Silence och Hacksaw Ridge är väl de två jag ser fram emot. Möjligen även The Witch.
2249 inlägg
för
2249 inlägg
Bonks favoritregissör Tom Ford (A Single Man) kommer dessutom tillbaks med NOCTURNAL ANIMALS där Jake Gyllenhaal, Amy Adams och Michael Shannon spelar huvudrollerna. Och så får vi en kannibalfilm med Jim Carrey i Bad Batch. Bara en sån sak. 

Sen kommer det ju oftast ut filmer som blir väldigt väl mottagna som man inte alls hade på radarn innan. Och jag tycker även vissa av de där blockbusters som Bonken radade upp ser lite gosiga ut. Rogue One och Zootopia i alla fall, sen gillar jag X-Men filmerna, speciellt de två senaste så Apocalypse kanske kan vara nåt även om trailern ser smått bedrövlig ut. Men det gjorde den till Days of Future Past också. 

Kan nog bli ett bra år för min del i alla fall. 
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Bad Batch hade jag faktiskt aldrig hört talas om och jag måste säga att den lät riktigt intressant, tack. Jag noterar här :)
11107 inlägg
för
11107 inlägg
midnight special... en unge med magiska krafter? njae tveksamt.
silence... jo det är scorsese, men han gjorde hugo cabret också... och istället för daniel day lewis fick vi liam neeson... som går omkring i djungeln risk för långt sömnpiller här... når scorsese upp till aviatorlängd tro, dvs 2 timmar och 50 minuter? känns som risk för det.
nice guys är ren dynga av trailern att döma. hurtfrisk action med russel crowe? kom igen.
neon demon kanske kan vara nåt, men keanu reeves i huvudrollen?
high-rise har redan haft premiär, ännu en film mz missat totalt... men metascore på 62 bådar inte gott.
the witch? tja, låter som en direkt till video-skräckis.
story of your life regisserad av sopan bakom sicario och enemy... men visst, prisoners var ju bra.
in a valley of violence, en western med travolta... tjena.
trespass against us... fassbender igen, känns som det är stor risk man får för mkt av honom.
blonde  vet jag inte vad det är... imdb föreslår 2018
death of... vet inte vad detta är och varför man ska se fram emot detta
the tiger verkar vara nåt sydkoreanskt revenant-vildmarks-grejs...
captain fantastic, ja kanske, viggo är ju alltid viggo.
paterson... om en busschaffis och poet? okej visst.
elvis och nixon är 1 timme och 26 minuter och bara därför säger jag ok kör.
everybody wants some är en komedi. det görs inga sevärda komedier.
manchester by the sea. en snubb måste ta hand om sin brorson. 2 timmar och 15 minuter. nehejdu! NEHEJDU!
okja kommer 2017 försök inte!
passengers vet vi ju knappt noll och intet om... snubben bakom imitation game och med j-law kan ju bli va som helst
war on everyone är komedi med alexander skarsgård finns inte en chans jag ser den.
hacksaw ridge handlar om en snubbe som vägrar döda... va fan? heartbreak ridge handlade om clintan som lärde upp folk att döda! vad fan är detta för jävla pacifisttrams?
war machine låter ju fett, men är en satir om kriget i afghanistan?
embrace of the serpent 2 timmar + svartvtt om sökandet efter en helande planta i djungeln... you gotta be shitting me.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
nocturnal animals tror jag dock stenhårt på! så ett halvt dussin filmer kan man se fram emot!woppey-die!
2249 inlägg
för i svar på bonks inlägg
(inlägget har redigerats)
2249 inlägg
Midnight Special tror jag kan bli hur bra som helst, men mycket riktigt har vi en unge i centrum. Av trailern att döma verkar han sköta sig bra dock. Jeff Nichols (Take Shelter, Mud) och den har fått fina recensioner från personer jag litar på.

Silence kan bli spännande, Scorseses mest personliga film enligt honom själv, och så weird att studios har motarbetat honom i åratal. Studios har motarbetat Scorsese! Den måste vara väldigt egen. Set photos som ser fantastiska ut. 

The Nice Guys Mm, mm, mm, härligt hårdkokt r-rated, period piece actionkomedi skriven av Shane Black som bland annat ligger bakom Dödligt Vapen-filmerna och Kiss Kiss Bang Bang. Ryan Gosling och Crowe är en fin duo, som av trailern att döma verkar ha kanonkemi. 

The Neon Demon kan bli weird på det bästa av sätt. Keanu Reeves är alltid skön. Har gillat Refns tidigare filmer, även de som blivit mer sågade, typ Only God Forgives, så jag är helt på.

High-Rise Återigen en film kan fucka ur totalt och vara underbart weird. Ben Weatley står för regin och trailern ser mycket spännande ut, framförallt visuellt och tonmässigt. 

The Witch fortsätter på det inslagna spåret av mästerliga indie-renässans-skräckisar  som kommit de senaste åren (It Follows, House of the Devil, Babadook, Spring osv). Verkar bygga skräcken på stämning istället för jump scares, har en rätt unik miljö dessutom. Mycket bra recensioner. 

Story of Your life Håller med om att Sicario inte var något att hänga i julgranen, men Prisoners och Enemy har jag diggat, och det var ändå inte regin det var fel på i Sicario. Premissen låter väldigt lockande tycker jag. 

In a valley of Violence
Ti West som gjorde House of the Devil ger sig på westerngenren. Vem vet hur detta kommer sluta? Jag kommer se den i alla fall, och är försiktigt hoppfull. Förmodligen inget mästerverk men kan bli en kul genrefilm.

Trespass Against Us
egentligen bara pga Fassbender och Brandon Gleeson.

Blonde Skall vara en film om Marilyn Monroe där Jessica Chastain spelar huvudollen, regisserad av Andrew Dominik (Assassination of Jesse james, chopper, killing them softly). Inte världens mest intressanta premiss men de inblandade gör mig nyfiken. Imdb har dock ingen av denna informationen. Har jag drömt detta???

Death and life of John. F Donovan pga regi Xavier Dolan, skådisar Jessica Chastain, kathy bates, jon snow och Natalie Portman. kul premiss.

Captain Fantastic Ja, viggo är alltid viggo. Mycket bra mottagande också. 

Paterson Jim Jarmusch regisserar Adam Driver... nuff said.

Elvis & Nixon Michael Shannon som Elvis presley, kevin spacey som nixon? Nuff said.

Everybody want some Richard linklaters spirituella uppföljare till Dazed and Confused. Nuff said. Bra mottagande dessutom. 

Manchester by the sea enbart baserat på en kritiker jag diggar som älskade den. 

Okja Woops, sant. Vi byter ut Bong Joon-ho mot Park Chan-Wook istället som kommer ut med The Handmaid

Passangers vet vi visst nåt om, Chris pratt väcker j-law ur sin rymdsömn och de måste stå ut med varandra på ett rymdskepp. typ :D

War on everyone regissören är john michael mcdonagh som senast gjorde briljanta calvary. Mycket duktig med svart humor och dialog, detta kan bli sköj.

Hacksaw Ridge Gibson, nuff said.

War machine brad pitt, nuff said:

embrace of the serpent nån jäkla svartvit episk francis ford coppola/werner herzog film på spanska. Denna måste man älska om man är cineast!!! 

54 inlägg
för
54 inlägg
Finns ju filmer som INTE är amerikanska som man kan se också. ;)
11107 inlägg
för
11107 inlägg
ja jag har hopp för icke amerikanska också så runt dussinet bra filmer kanske innan året är slut.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
midnight special tror jag inte ett smack på efter att ha sett trailern, vi har ju sett storyn förut säkert 3-4 gånger. verkar ju vara nån slags sci-fi variant av Klienten (stora stygga staten jagar unge) nej det här är en matinéfilm som man kan se en söndag om den går på tv.

high-rise tror jag på efter att ha sett halva trailern! 

silence, ok ja den utspelas i japan, va fan fick jag jungle ifrån... hmm boken är ju enormt hyllad... ja kanske, men spännande vetefan.

54 inlägg
för
54 inlägg
Silence är fantastisk, ser fram emot filmatisering av den, det får man ändå ge Scorsese efter Wolf on Wall Street. Plus två av mina favoriter i rollistan, Shin'ya Tsukamoto och Tadanobu Asano. Adam Driver och Ciarán Hinds är ju inte helt fel heller.

Annars är det väl The Neon Demon och Hacksaw Ridge som lockar mest, är ju inte riktigt megapepp men bäst på den listan iallafall. 
2249 inlägg
för i svar på Ingets inlägg
2249 inlägg
Har du något i rockärmen du ser fram emot då?
11107 inlägg
för
11107 inlägg
julieta av almodovar verkar ju inget vidare av trailern att döma... 

high-rise regissören gör ju filmen free fire också... kanske kan va nåt.

salt and fire då... HERZOG!!!

sen har vi ju oliver stones snowden...
11107 inlägg
för
11107 inlägg
hittade ett par filmer till... the limehouse golem, nån skräckis som verkar utspelas i jack the ripper-eran... 

the accountant nån hitman thriller med träskallen ben affleck framför kameran tyvärr men rätt bra rollista i övrigt: jk simmons och john lithgow bl a (nåt för putte med andra ord)

elle av det enda skälet att det är comeback för paul verhoeven. ja och att den är på franska. och att isabelle huppert spelar huvudrollen.

sen har vi ju the shallows med blake lively... som handlar om en surfarbrud som spolas upp på en liten klippa och en haj simmar runt (!) det som talar för denna trots allt är ju att serra som regisserat är väl hyfsad på det han gör (unknown, orphan, non-stop) och det är lite lockande hur fan dom gör en hel film av detta, kommer den vara lite smart uppbyggd som t ex phonebooth?
406 inlägg
för
406 inlägg
Free State of Jones ser jag fram emot :)
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden