Visa första inlägg
1264 inlägg
för
1264 inlägg
Såg nyss trailern till "Freeheld" med Julianne Moore(ev. Ellen Page) i huvudrollen. Michael Shannon och Steve Carell i två manliga biroller.

Julianne Moore spelar en framgångsrik kvinna som plötsligt drabbas av en svår sjukdom som hon måste tampas med. Låter det bekant? En biografi om en homosexuell person kamp och där är Oscarsakademin helt såld på denna. Säkerligen nomineringar för Julianne Moore och kanske även någon birollsinnehavare. Moore vs. Blanchett, tidigare Oscarsvinnare och spelar båda homosexuella i deras "buzzade roller".
3541 inlägg
för i svar på marcuswillers inlägg
3541 inlägg
När har Freeheld premiär, vet du det? Låter som att det kan vara en awards-kandidat. Blir det HBTQ-filmernas år i år tro? The Danish Girl kommer ju garanterat vara med också. Jag är nyfiken på Steve Carell, visste inte att han hade en roll i Freeheld. Är det ytterligare en seriös dramatisk roll för honom tro? Han var ju lysande i Foxcatcher.
1264 inlägg
för i svar på Användare borttagens inlägg
1264 inlägg
Andra oktober i USA, ej spikat i Sverige än. Freeheld, The Danish Girl men även Carol är stora filmer med HBTQ-personer i huvudrollerna och alla kommer säkerligen plocka hem en drös med nomineringar på galorna i vinter. The Danish Girl känns som på förhand topp-3 favorit att ta hem Oscarn för bästa film.

Angående Carell så spelar han en homosexuell jude så det blir säkerligen en roll där han får visa sina dramatiska färdigheter men ingen lika tung roll som den i Foxcatcher.
3541 inlägg
för i svar på marcuswillers inlägg
3541 inlägg
Okej, ja men då kan den säkerligen smyga med i awards-racet. Förutsatt att filmen är bra givetvis. Ja precis, det är fler HBTQ-filmer än vanligt på agendan i år.

Det kan väl inte bli mycket tyngre än rollen i Foxcatcher så det tror jag att du har rätt i, men kul att han eventuellt fortsätter visa på bredd i sitt skådespeleri.
1264 inlägg
för i svar på Användare borttagens inlägg
1264 inlägg
Måste ta och se Foxcatcher snart! Förtjänade han Oscarsnomineringen eller skulle den gått till någon annan? Förstår att de flesta anser att Gyllenhaal borde fått Coopers nominering.
3541 inlägg
för i svar på marcuswillers inlägg
3541 inlägg
Jag tycker att han var briljant, förtjänade helt klart nomineringen. Extremt creepy karaktär. Filmen är riktigt bra också. 

Sedan borde absolut Gyllenhaal haft en nominering. Han var bättre än Cooper.
1264 inlägg
för
1264 inlägg
Kommande filmen av bröderna Coen, Hail, Caesar! har premiär 5 februari i USA vilket betyder att det inte kommer kunna vara med i årets Oscarsrace, eller hur? Nomineringarna släpps någon gång i januari har jag för mig. Varför väljer produktionsbolaget att göra så? Hade den haft premiär 5 januari hade den legat färskt i minnet hos akademin när man ska rösta istället för att ligga långt bak.
Förstår ni hur jag tänker?
3541 inlägg
för i svar på marcuswillers inlägg
3541 inlägg
Filmerna måste väl ha premiär innan årsskiftet för att vara aktuella för Oscars. The Revenant har ju exempelvis stor premiär i januari i USA, men för att inte missa Oscarsracet har den en limited release, på några få biografer, den 25 december.

Om de inte gör något liknande med Hail, Caesar! så missar/skippar de väl Oscarsracet antar jag.
3541 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3541 inlägg
Såg nyss trailern till About Ray. Det är inte bara Eddie Redmayne som spelar transperson i höst tydligen, Elle Fanning gör det också. Filmen har premiär 18 september i USA så här har vi ytterligare en HBTQ-film som kan utmana, jag tror säkerligen att Elle Fanning kan bli en utmanare i alla fall. Tyckte trailern var ganska bra måste jag säga, filmen verkar innehålla både allvar och humor. Uppfriskande!

Naomi Watts spelar en till synes väldigt stöttande mamma och Susan Sarandon spelar en mormor som inte förstår någonting (till en början i alla fall). Ser ut att kunna bli en kul dynamik mellan karaktärerna.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=2S8HVoWm9ec
1264 inlägg
för
1264 inlägg
Vem borde arrangera Oscarsgalan nästa år? 
1316 inlägg
för i svar på marcuswillers inlägg
1316 inlägg
Du menar vem som borde stå som värd? :)
330 inlägg
för
330 inlägg
Jag skulle inte ha något emot att se Ellen Degeneres som värd igen, tyckte att hon skötte sig utmärkt under 2014 års gala. Samtidigt kanske det skulle vara roligare att se någon ny som aldrig har gjort det förr. Förstagångaren Neil Patrick Harris blev dock lite av en besvikelse vid senaste galan och jag vill minnas att Seth MacFarlane var gräslig som Oscars-värd, snubben var totalt malplacerad. Med det i åtanke så kanske det är säkrare att ge uppdraget till någon som har lyckats bra förut.
1264 inlägg
för
1264 inlägg
Ja exakt, klart det är The Academy som arrangerar galan :)
1264 inlägg
för i svar på Hagevalls inlägg
1264 inlägg
Jag vill verkligen ha Ellen som värd igen men tror inte det kommer hända. 
330 inlägg
för i svar på marcuswillers inlägg
330 inlägg
Jaså, varför tror du inte det?
1264 inlägg
för
1264 inlägg
Eftersom hon var värd 2014 och galan innebär väldigt mycket jobb. Hon har ju även sin egen talkshow, men tror hon kan återvända om några år men inte så snart.
330 inlägg
för i svar på marcuswillers inlägg
330 inlägg
Det har du rätt i! Det är synd, för hon passar riktigt bra som värd.
128 inlägg
för
128 inlägg
En del har väl förvisso redan diskuterats, men skrev ihop en mindre text inför den kommande galasäsongen, tankar, förväntningar, förhoppningar och allt däremellan (inte så mycket om vem jag tror blir värd, lade fokus på filmerna..!)! 
3541 inlägg
för i svar på Vad blir det för film?s inlägg
3541 inlägg
Wow! Det var ingen dålig genomgång. Mycket bra skrivet! Ett par av de mindre filmerna hade jag faktiskt inte skitbra koll på, typ Brooklyn och 45 Years. Jag hade hört talas om den förstnämnda men inte mer än så.
1264 inlägg
för
1264 inlägg
Eddie Redmayne, Michael Fassbender, Leonardo DiCaprio, Johnny Depp lär få Oscarsnomineringar. Tycker Jake Gyllenhaal borde få en nominering för Southpaw men med tanke på filmens ljumma kritik så lär det inte bli så. Fler eventuella kandidater till bästa manliga huvudroll?
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden