Visa första inlägg
4680 inlägg
för
4680 inlägg
På forumet ja. Men nu gäller det Moviezines betygsättning, de kommer endast köra med hela betyg.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Haha, Falk, vad vill du bevisa? Kanske fel att citera något som motsätter dina argument! Vad vet jag, kanske en annan diskussionsmetod, motbevisa sig själv?

Men men, vi lämnar det. On Topic!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Hur fan skulle jag kunna veta att det bara var för forumet? Jag läser inte precis allt som skrivs men upplys mig gärna...
1250 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1250 inlägg
[quote="Falk":217023en]Hur fan skulle jag kunna veta att det bara var för forumet? Jag läser inte precis allt som skrivs men upplys mig gärna...[/quote:217023en]Du klistrade in texten [b:217023en]"Men visst kan jag lägga in halvorna här på forumet, fast tycker ni inte själva att det känns märkligt med att ha ett eget betygssystem här?"[/b:217023en], men fattar själv inte att det bara gäller på forumet?

Och det är ganska dåligt att ändra betyget efter ett halvår, utan att skriva en ny recension.
4680 inlägg
för
4680 inlägg
Så bara för att man tar bort en halva ska man skriva en ny recension? Du har en väldigt konstig syn på betyg och recensioner, Cykelpedal. 4,5 betyder en stark fyra och det var väl även det som mer lr mindre uttrycktes i recensionen.

Angående diskussionen om vad man skulle ändra till så är ju steget upp till högsta betyg inte litet direkt. För mig är det iaf stor skillnad mellan 4 (vare sig den är stark lr vanlig) och 5, men jag är alltid väldigt försiktig med vilka filmer jag ger högsta betyg.
1250 inlägg
för
1250 inlägg
Jag tänker inte kritisera din syn på betyg... Men att skriva en recension och sätta ett betyg efter den är helt korrekt. Att sedan ändra betyget, vare sig det är till det högre eller lägre, är väldigt oprofessionellt.

Visst, 4.5 kanske betyder stark 4 i vissa fall, men det betyder väl lika gärna svag femma? Det är ju just det vi har sagt massvis med gånger, att ta bort halvan förstör bara alla de äldre, och kommande, recensionerna och idén med betygspluppar. Dessutom tycker du att det är stor skillnad på 4 och 5, men ändå ser du ingen idé med att ha halvor? Låter lite konstigt om jag ska säga det själv, men jag tänker inte skriva att du har en konstig syn på betygen bara för du tänker annorlunda. =)

Om recensenten satte en 4½ ska det vara en 4½. MZplupparna har visats på sidan i ett halvår, de har varit på filmaffischer och i tidningar, och sen sänks betyget helt plötsligt. Big no-no.
4680 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4680 inlägg
[quote="Cykelpedal":1xp7tet9]Visst, 4.5 kanske betyder stark 4 i vissa fall, men det betyder väl lika gärna svag femma?[/quote:1xp7tet9]

Nja, jag förstår vad du menar men för mig är det inte det. 4,5 för mig innebär en film som inte når hela vägen fram till full pott.

[quote="Cykelpedal":1xp7tet9]Dessutom tycker du att det är stor skillnad på 4 och 5, men ändå ser du ingen idé med att ha halvor?[/quote:1xp7tet9]

Det [b:1xp7tet9]ska[/b:1xp7tet9] vara en stor skillnad mellan 4 och 5. Jag har dock aldrig haft något emot halvor, jag har helt enkelt inga problem med att endast använda hela betyg, lr att MZ endast använder hela betyg. Som jag sagt förut, det är trots allt normen vad gäller betygsättning i Sverige så för mig är det inte direkt en stor "omställning".

Jag respekterar att du försöker förklara din ståndpunkt men jag vet ju ärligt talat inte om iaf vi två kommer så mycket längre i den här diskussionen, men man kan ju alltid försöka. Hur som helst föreslår jag att en diskussion av det här slaget kan fortsätta i en ny tråd i t.ex. Allmänt lr Omröstningar. Eller om man specifikt vill diskutera MZ's betygsättning kan man ju göra det i MZ-tråden.

I den här tråden fortsätter vi diskutera TDK.
737 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
737 inlägg
The Dark Knight har [url=http://www.superherohype.com/news/batmannews.php?id=8108:28ywxgbf]blivit[/url:28ywxgbf] den fjärde filmen att dra i mer än 1 miljard dollar i Box Office worldwide.

[quote:28ywxgbf]Warner Bros. Pictures made the announcement Friday afternoon, saying that the combined domestic and international gross had totaled $1,001,082,160 to date -- about $533 million domestically and $567 million overseas.

The Dark Knight had been about $4 million short of the 10-figure mark when Warner Bros. re-released it into IMAX screens on Jan. 23, the day after its eight Oscar nominations were announced. Grosses from Ecuador also helped nudge the film over the mark, a spokeswoman said.

Only Titanic ($1.842 billion), The Lord of the Rings: The Return of the King ($1.119 billion) and Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest ($1.066 billion) have topped the billion-dollar worldwide mark previously.

"Knight" also is the second-highest domestic grosser of all time, trailing only Titanic.[/quote:28ywxgbf]
4 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4 inlägg
that's really not scary as i should have also thought!
4 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4 inlägg
The dark knight rises one of the greatest movies. With the best reviews, best sound, best acting and superb casting.. one should watch this movie and enjoy it.
2549 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2549 inlägg
Best acting?? Haha, skojar du?
549 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
549 inlägg
skådespeleriet var ju grymt i The Dark Knight Rises!
85 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
85 inlägg
Skådespelet var bra, men inte i klass med Heath Ledger och Aaron Eckhart i föregångaren, och verkligen inte i klass med t ex Daniel Day Lewis i There Will Be Blood eller Anton Chigurh i No Country for old men. 
 
2549 inlägg
för
2549 inlägg
648 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
648 inlägg
Jag tar tillbaka alla de gånger jag sagt "Han är den bästa skurken i filmhistorien", Ledger's Jokern slår de alla. Må du vila i frid, Heath Ledger. Vi sörjer dig.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden