Visa första inlägg
2 inlägg
för
2 inlägg
Dr Strange såg ju massor av varianter av framtider, och de kunde bara bara besegra Thanos i en av dessa, jag antar att ge honom tidsstenen ar en av sakerna som tillhörde den enda framtiden...
16 inlägg
för
16 inlägg
Kul att folk dör,  men suck att alla kommer komma tillbaka. Och så dör "The old guys" i sista filmen. Så genomskådat och tråkigt.  Känner ingen lust alls att se 4an efter detta. Hade varit bättre och låta de vara som de är nu och sen levde Thanos och resten av världen lyckliga i alla sina dagar. 
2 inlägg
för i svar på Alexander Kardelos inlägg
2 inlägg
Till er som är lika oroade som jag var angående hur det ska gå sen läs nedan: om ni inte vill ha spoilers för nästa avengers läs inte vidare!

Min bror som har läst serietidningarna om infinity war berättade för mig att alla de hjältarna som tynade bort då thanos knäppte med fingrarna kommer att kunna komma tillbaka. De kommer tydligen ha hamnat inne i stenarna på något sätt och kommer typ slåss mot stenarna i sig för att bryta sig ut. Jag är väldigt säker på att de kommer överleva med tanke på att Dr Strange hade förutsätt allt detta och som han sa fanns det bara ett sätt att vinna och det var detta. När Tony frågar honom varför han gav upp stenen sa han ju ”this was the only way” och därmed hintar marvel till att detta var med i Dr Stranges plan från början.

Hoppas att ni som var lika förkrossade som jag efter filmen har lite mer hopp nu!
6 inlägg
för i svar på Ebbe wahlströms inlägg
6 inlägg
Hela är dock inte lady Death, två olika karaktärer.
2 inlägg
för
2 inlägg
Har en teori som kanske inte är relativt trolig men ändå en tankeställare. Skulle det inte kunna vara så att det Thanos säger hela tiden är sant? Att hela universums liv hänger på att hälften av det försvinner. Kanske är det så att Dr. Strange faktiskt såg att unevrsum skulle gå under ifall inte hälften av populationen dog och därför gick han med på det här.
1264 inlägg
för
1264 inlägg
Kom att tänka på en grej! När Thor, Rocket och Groot är hos Eitri (Peter Dinklage) så ser man ju en Infinity Gauntlet. Är det möjligt att han har gjort flera och att den vi ser i bild kommer vara med i nästa film på den Thanos har i slutet verkar vara skadad eller helt trasig. För något problem lär Thanos ha med stenarna eftersom om han inte har det är han omöjlig att besegra.
170 inlägg
för
170 inlägg
Jag såg precis filmen och är helt tagen. Var verkligen inte beredd på det slutet och blev rejält överaskad. När det kommer till karaktärer som dog i filmen så tror jag att det är bara Heimdall, Loki, Gamora och Vision som är döda på riktigt. Resten tror jag kommer att komma tillbaka på ett eller annat sätt. Samtidigt var det väldigt sorgligt att se alla karaktärer bara försvinna speciellt Spider Mans reaktion blev väldigt emotionellt för mig.
2 inlägg
för
2 inlägg
Alla som sett filmen borde ju veta att när Stark frågar Strange angående de alla alternativa verkligheter som Strange såg Avengers gå segrande ur striden bara var 1 så tror jag Strange insåg att just den enda alternativa verkligheten var att ge Thanos TimeStone. Sen såg man ju när Thanos talade med Stark om hur han respekterar Stark. Men hur känner Thanos till Stark? Är det pga att Stark tog ner hans Chitauri arme i den första filmen? Hade Thanos en vision om Stark det var därför han stred mot Stark mer än dom andra och att han ville ha Stark död men Strange räddade honom i sista stund? Så Strange kanske såg något som Stark kanske har i ägo som kan försvaga/besegra Thanos eller så kanske Stark kommer möta Shuri i Wakanda där dessa 2 människor med hög IQ kommer tillverka något?
Jag tror inte vi kommer få se Adam Warlock förrän 2020 i GOTG 3. Däremot såg vi Fury skicka nödsignalen till Captain Marvel och då hennes film har premiär 2 månader innan Avengers 4 så kommer det bli super intressant. Enligt Regissörerna så kommer ju Captain Marvel vara deras starkaste superhjälte med bred marginal så kommer nog bli intressant att se henne solo och i Avengers. Jag tror också vi inte kommer få se så mycket av Hulk längre då hans strid mot Thanos fick enorma konsekvenser rent psykiskt hos Hulk. Han tror längre inte han kan slå Thanos så han vill inte komma ut. Hur som helst super taggad till nästa film!!! "bara" 1 år kvar...
8 inlägg
för i svar på Jeppe22s inlägg
8 inlägg
Behöver ej vara perfekt moment att man tror hela är död fast hon egentligen kommit till dödsriket dit thanos kommer ! Skulle även bli en twist för Thor att se hela och thanos teama up ! Än att casta in en helt ny karaktären kallad döden som inte alls har någon koppling till hela
8 inlägg
för i svar på Jeppe22s inlägg
8 inlägg
Behöver ej vara perfekt moment att man tror hela är död fast hon egentligen kommit till dödsriket dit thanos kommer ! Skulle även bli en twist för Thor att se hela och thanos teama up ! Än att casta in en helt ny karaktären kallad döden som inte alls har någon koppling till hela
8 inlägg
för i svar på Jeppe22s inlägg
8 inlägg
Behöver ej vara perfekt moment att man tror hela är död fast hon egentligen kommit till dödsriket dit thanos kommer ! Skulle även bli en twist för Thor att se hela och thanos teama up ! Än att casta in en helt ny karaktären kallad döden som inte alls har någon koppling till hela
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden