1753 inlägg
för
1753 inlägg
Här är det fritt fram att diskutera "Avengers: Infinity War" för oss som sett filmen. Spoilers kan förekomma!

För mig var det en rätt omtumlande och emotionell resa, otippat får jag medge. Marvel vågade göra något nytt och slutet kan verkligen bli en vattendelare. Vilka dödsfall kändes mest? Vad tyckte ni om skurken Thanos och hans plan? Hur ska Avengers rädda situationen i del 4 - går det ens att vända tillbaka tiden (igen) och rädda alla?

Vilka frågor funderar ni över inför nästa film (biopremiär våren 2019)?
14 inlägg
för
14 inlägg
En av kompisen jag såg filmen med hade en teori om att Thanos kommer sakna Gomora och vrida tillbaka tiden. Vad tror ni om det?
2 inlägg
för
2 inlägg
Alltså. Jag älskade filmen! Men blev förkrossad av att nästan alla hjältar dog. Guardians of the Galaxy är borta, Scarlet Witch m.m. Kan dem möjligtvis komma tillbaka om Iron man eller någon får tag i Thanos handske och vrider tiden i uppföljaren. Jag hatar Thanos!
2 inlägg
för
2 inlägg
Thanos är och kommer förbli den största skruken, bättre än både joker och dark vader , fyfan vad grym han är!!
6 inlägg
för
6 inlägg
Alternativt kan Miles Morales spela Spider-man i uppföljaren, men kan verka som slöseri av talang på Tom Hollands sida
4 inlägg
för
4 inlägg
Jag skulle tro att Thanos gör en supertabbe och fpr allt ogjort för att återuppliva Gomorra.
2 inlägg
för
2 inlägg
Kan det vara så att Doctor Strange såg att Thanos själv vrider tillbaka tiden. Handsken blev ju uppenbarligen skadad när han knäppte med fingrarna, frågan är om den inte funkar som han vill nu och att han blir tvungen vrida tillbaka tiden för att den ska funka igen och då återuppstår våra hjältar. Men sen tror jag att några kommer kola vippen ändå i slutstriden. Typ så kanske 😜
4 inlägg
för
4 inlägg
okej... antiklimax or what?
jag kunde inte dra lika högljudda inandningar som många runtom mig i salongen. jag tror fortfarande att alla kommer på nåt sätt komma tillbaka?! eller är jag för naiv? vad har Purple Bruce Willis gjort med våra 10 år? med bara ett fingersnap.. ?
NEJ NEJ NEJ!
Jag citerar Aqua ” turn bak the time”
4 inlägg
för i svar på Jeppe22s inlägg
4 inlägg
miles morales kommer längre i framtiden. det spekulerades mycket om att Miles Morales var den där lilla systersonen vapenköparen från Homecoming filmen nämnde till Peter när denne räddade honom.
4 inlägg
för
4 inlägg
Det kommer att garanterat bli så att någon vrider tillbaka tiden med hjälp av den gröna stenen. Troligen Dr Strange eller Thanos men kan faktiskt också bli karaktären som gör det i serietidningen också. Hursomhelst kommer de hjältarna som dött komma till liv igen. Lite trist faktiskt, hade önskat att Marvel vågat ”gambla” mer. Jag blev inte alls så tagen av slutet eftersom jag visste att de ändå bara kommer återuppväckas igen. Finns ju inte på kartan att alla de där karaktärerna kommer att förbli döda, speciellt inte de nya hjältarna som redan har nya filmer på gång!
8 inlägg
för
8 inlägg
Har en teori om att Thanos kommer vilja imponera på döden sin stora kärlek / Thors syster ! Tror att i part 2 så kommer thanos offra dem gammla karaktärerna för att få tillbaka dem nya karaktärerna och slutet på fas 3 . Finns några skäl han vill imponera på döden med att visa vad han lan och så vill han få tillbaka gamora . Det kommer gå till så att han kommer använda soul stone eller strange för att kontrollera själarna då strange kan ta folks själ med sin kraft thanos kommer då använda mind stone för att manipulera strange till att döda sina egna ! Tror att thanos senare kommer använda reality stone för att visa Vilken form och ålder cap egentligen skulle vara i alltså död ! Thanos kommer leka med alla sina stenar för att imponera på döden och dem gammla karaktärerna försvinner och låt dem nya få stå i rampljuset för fas 4 a ! Sjuk teori endå
4 inlägg
för i svar på Klons inlägg
4 inlägg
Note: Dr.Strange kollade ju även upp 1 miljard olika alternativa verkligheter och endast i en lyckades dem slå honom.. Därför gav han honom tidsstenen :)
549 inlägg
för
549 inlägg
Älskade varenda sekund av den här filmen! Omtumlande och episk med flera "gåshuds" ögonblick, både Lokis och Gamoras död tog hårt men tror nästan det är Peter parkers sista ögonblick som rörde mig mest.Han kändes så liten och rädd, var riktigt emotionellt att se! Men är rätt säker på att vi kommer få tillbaka de flesta som dött i nästa Avengers, men tror Heimdall,Loki, Gamora och Vision är döda för gott och att eventuellt Iron man eller Captain America ryker i nästa film. 
2 inlägg
för
2 inlägg
Tror att Dr Strange visste hur de skulle sluta, därför gav han bort tidsstenen. Att Thanos måste vrida tillbaka tiden. Mållös säger ha bara!!
2 inlägg
för
2 inlägg
Två ord: Red Skull!!!! Herrejösses! Trodde ALDRIG att han skulle användas i MCU igen. Men titt som tätt så bevisar Marvel mig fel och är bland de bästa i branschen på att hålla hemligheter. Så jävla ball introduktion också, och det låter ju vettigt att han transporterade dit från Cap 1. Finger knäppet kom som ganska förväntat. Älskade hur Marvel här hanterade de kvinnliga karaktärerna i denna film speciellt Scarlet Witch. Visste själv innan filmen att hon var en av de mest kraftfullaste karaktärerna i världen och det visade the Russo bros. De behövde verkligen henne. The Black Order var allt jag förväntade mig och mycket mer. Älskade de så mycket. Speciellt Ebony Maw och Proxima Midnight. I näst film så tror jag att både Kree och Skrulls är med tillsammans med Captain Marvel. Precis som Marvel gjorde med Black Panther och hans gäng.
4 inlägg
för
4 inlägg
Kom på en annan teori:
Alla de karaktärerna som överlevde i slutet var dem som jag var säker på skulle dö (Iron Man, Captain America, Thor), kan det bli så i nästa film att de faktiskt offrar sig så att de hjältarna som gick under i den filmen kommer tillbaka?
Det är ett möjligt scenario och klart mera känslosamt än om de vrider tillbaka tiden och alla klarar sig. Värt att tänka på! 😉
4 inlägg
för i svar på h@rniss inlägg
4 inlägg
För att rädda iron man. Så iron man måste leva för att Thanos skall besegras.
4 inlägg
för
4 inlägg
Efter att ordagrant sagt att han skulle offra vem som helst hellre än att Thanos fick stenen.
2 inlägg
för
2 inlägg
Om inte jag minns fel så "dör" väl Dr Strange också i slutet?  Ett ögonblick jag är väldigt osäker på om det hände eller inte ,det var ju trots allt flera andra händelser i denna film än just denna ...
6 inlägg
för i svar på Juhls inlägg
6 inlägg
Aa det är hans systerson som han snackar om i Spider-Man
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden