Visa första inlägg
11107 inlägg
för i svar på Filmputtes inlägg
11107 inlägg
Aha coolt, jag har alltid varit lite tjurig över att jag inte kunnat gå på GBG eftersom jag är i Stockholm.
1521 inlägg
för i svar på bonks inlägg
1521 inlägg
Kostar bara 300kr och då får du tillgång till allt innehåll.
11107 inlägg
för
11107 inlägg
United we fan.
1521 inlägg
för
1521 inlägg
GFF fortsätter:
Rosa’s Wedding 3/5
Persona Non Grata 3/5
The Macaluso Sisters 3/5
Never Gonna Snow Again 3/5
Night of the Kings 3/5
Quo Vadis, Aida? 1/5
Limbo 1/5
Mama 2/5
Gritt 2/5
The Father 4/5
The Last Bath 3/5
11107 inlägg
för
11107 inlägg
Ikväll blir det The Two Popes
11107 inlägg
för
11107 inlägg
Har fortfarande inte sett klart two popes.
Försöker se dokumentären Name of the game om finska spelskapare.
Betat också av 10 avsnitt av Varuhuset (gjorde annat samtidigt) och den håller fan inte. Kalkonvarning stundtals.
74 inlägg
för i svar på bonks inlägg
74 inlägg
undefined

Betat också av 10 avsnitt av Varuhuset (gjorde annat samtidigt)

11107 inlägg
för
11107 inlägg
i care a lot
318 inlägg
för
318 inlägg
Hobbitfilmerna... De var inte bra alltså! Provocerande dåliga. 
896 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
896 inlägg
Såg om dom nyligen också. Provocerande dåligt var ordet. 
Än mer när man tänker på vilken budget man fått att laborera med,
skulle kunnat gjorts 70 bra filmer med samma pengar. 
11107 inlägg
för
11107 inlägg
1521 inlägg
för
1521 inlägg
Idag blir det: The 13th Warrior, Six Days, Seven Nights och The Skin I Live In
11107 inlägg
för
11107 inlägg
ojoj, the skin i live in!
318 inlägg
för i svar på Hasies inlägg
318 inlägg
Kristoffer
Såg om dom nyligen också. Provocerande dåligt var ordet. 
Än mer när man tänker på vilken budget man fått att laborera med,
skulle kunnat gjorts 70 bra filmer med samma pengar. 

Exakt! Såg om Lord of the rings-trilogin också bara för att se om allt de positiva jag tänkte om de var fel. Men nä. Visst den trilogin har sina fel (en hel del) men allting sjuder av omsorg, detaljrikedom och tålamod. Väldigt mycket är gjort på riktigt och de har lagts ner många hundratals timmar på att få det att se "verkligt" ut. Detta gör att man köper världen därför att de mesta ser ut som att de kan existera på riktigt. I Hobbitfilmerna är det extremt mycket (dålig) cgi och fysikens lagar verkar vara kastat ut genom fönstret... Ja skulle kunna skriva spaltmeter om allt som är fel med dom filmerna..

Men kan istället säga att jag hade det trevligt med lord of the rings trilogin i extended edition. Första har sina sega punkter där ploten står och stampar men annars en riktigt trevlig äventyrsfilm. The two towers är nog faktiskt min favorit av troligin i extended edition. Känns som att man valde rätt scener att ta med (för de mesta) vilket berikar storyn och karaktärerna. De är en hel del action men många scener där karaktärerna får rum att utvecklas. Return of the king i extended är ojämn. De känns väldigt mycket som att man har skapat scener som ska gå att klippa ut för att sedan släppa det i extended. Scenen i början där de konfronterar Saruman blir helt bisarr, då de totalt släpper det som händer i slutet av den scenen, samma scenen med Witch king och gandalf samt scenen med förhandlaren vid mordor. Blir ganska bisarrt faktiskt.  
Också mer "hollywood" än de två föregående. En rätt trevlig film ändå, trots att den försöker lite väl mycket.
Men allt som allt en trevlig trilogi som jag tycker står sig fortfarande, speciellt i jämförelse med hobbit...

82 inlägg
för
82 inlägg
Såg Starship Troopers för första gången häromdagen:

1521 inlägg
för
1521 inlägg
Första filmen för idag blev Bird on a Wire
94 inlägg
för
94 inlägg
Spider-Man: Into the Spider-Verse. Bästa superhjältefilmen sen The Dark Knight?
94 inlägg
för
94 inlägg
Såg Jackie Brown för första gången. Lite utav en dold pärla av Tarantino. 
11107 inlägg
för
11107 inlägg
Lost in translation. tyckte den var lite tunn. fattar att den ska vara tunn men inte så tunn. Överskattad.
82 inlägg
för i svar på bonks inlägg
82 inlägg
Håller med om tunnheten, om än med en del charm. Men Billy är ju underbar i filmen.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden