Visa första inlägg
10748 inlägg
för
10748 inlägg
såg en film som heter seven av david fincher.
1191 inlägg
för
1191 inlägg
Nej det blev den stora sågen för Brad Pitt.

Ad Astra
302 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
302 inlägg
Sett igenom Nolans Batman-trilogi igen. Det kommer att delas ut både Batmanbetyg (hur mycket batmanfeeling filmen har) och ett vanligt betyg. Här kommer det:

Batman Begins
Näst intill en perfekt Batman-film! Den gör ett underbar jobb med att visa hur den trasige Bruce Wayne gör sin förvandling till den maskerade hämnaren. Skurken gör precis det han ska göra genom att inte ta allt för stor plats, utan låter fokuset ligga på våran hjälte, samt att han passar väl n och förstärker temat om rädsla. Vad den här filmen gör bättre än alla de andra är att Batman och Gotham faktiskt är läskig och obehaglig. Gotham känns inte som en plats man vill bo i. Jag kan verkligen se att när Batman dyker upp så skiter bovarna ner sig. 
Katie Holmes är inte så bra nej, men jag tycker det är en petitess i det stora hela och hennes karaktär är helt ok. I min värld den bästa Batman-filmen som gjorts. Och ja, batmanrösten är här på en lagom nivå. Batmanbetyg: 5/5 Filmbetyg: 4/5

The dark knight
Heath Ledger.... Va kan man säga som inte redan sagts? Magnifikt skådespeleri! Dock inte riktigt "min jokern" men i det stora hela fantastiskt. Filmen i det stora hela är mer en action-thriller än en superhjälte/serietidningsfilm, vilket jag tycker dras för långt och det känns som med några små förändringar skulle Batman kunna bytas ut mot vilken actionhjälte som helst (liten överdrift). Staden känns inte som Gotham och Batman är inte läskig alls. Maggie Gyllenhaal gör ett stabilt jobb, men hennes karaktär är dryg, osympatisk och allmänt svår att tycka om. Det gör att den emotionella punchen inte alls får den effekt som söks. Batmanrösten blir här också för mycket. He went full raspig-whiskyröst, never go full raspig-whiskyröst. Slutet är dock awesome! Började gråta. Batmanbetyg: Slutet räddar ändå upp det till 3/5. Filmbetyg: Som action-thriller betecknat så är det lätt 4/5.

The dark knight rises
Första delen av denna film är faktiskt riktigt bra men sen så tappar den tempot totalt, och trots ett försök att komma tillbaka så lyckas den aldrig. Synd! Hade grym potential, men slarvades bort. Sen ur batmanperspektiv är detta total katastrof...  Batman är inte batman i denna, utan någon slags blek kopia. Han vill inte längre vara Batman?? NEJ! Han ska altid vara Batman! PUNKT! I slutet kommer får man lite hopp att äntligen får man se Batman göra något batmanigt, men nej... Första halvan är en bra film, medans andra totalt tappar tempo och blir rätt fånig. Batmanbetyg: 1/5 Filmbetyg: 2/5
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden