Visa första inlägg
12243 inlägg
för i svar på Filmputtes inlägg
12243 inlägg
Då blir det en hel del bra filmer idag :)
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Ikväll passar jag på att se Robin Hood från 2010. 
3306 inlägg
för i svar på Filmputtes inlägg
3306 inlägg
Känn ingen sorg och Monica Z, beklagar, värre skitfilmer får man leta efter.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Vad ska man kolla på ikväll?
3306 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
3306 inlägg
Vad das man ska se vet jag inte, självet tänkte jag se "Margon at the wedding".
12243 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
12243 inlägg
Du får återkomma och berätta vad du tyckte! :)

Jag ska se "Pearl Harbor" 
3306 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
3306 inlägg
Habilt lågmält drama. Något för anonyma karaktärer som man mest lär känna via dramatiska intriger. Välspelad. Ganska rolig, klättrar upp i träd, klipp till att inte kunna komma ner från träd, klipp till att en brandstege tas upp till trädet, blir aldrig utnött.

Inte blivit av att jag sett. Verka ganska trist.
12243 inlägg
för i svar på MrKanes inlägg
12243 inlägg
Blir det någon mer film under helgen? :)
3306 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
3306 inlägg
Troligen, inte bestämt vad jag ska se än. Har tyvärr ingen stor att-se-lista, då jag ser så mycket film.
1197 inlägg
för
1197 inlägg
Sen när det blivit svalare ute så blir det Split för min del i kväll. Kanske orkar trycka in någon rulle till..
12243 inlägg
för i svar på PerHs inlägg
12243 inlägg
"Split" är helt klart en spännande film. Jag ska nog se "Once Upon a Time in America" :)
475 inlägg
för
475 inlägg
Idag blev det Husdjurens hemliga liv. Blä. Klyschig och fullständigt fantasilös, en anonym, blek dussinrulle i genren animerade filmer. 

2/10 galna kaniner blir betyget
1159 inlägg
för
1159 inlägg
Ikväll siktar jag på att se listettan på Imdb. Nämligen Nyckeln till frihet.
1159 inlägg
för
1159 inlägg
Är dålig på att sikta så det blev att se filmen igår istället. Det finns en känsla man får från vissa filmer som skriker mästerverk när man ser dem och Nyckeln till frihet är en av dem. 

Det finns dock två saker som stör mig med filmen, att ingen av karaktärerna ser ut att ha åldrats under 20 års perioden, visst några blir gråhåriga men deras ansikten säger knappast 20 års tid i fängelse. Och sen kan jag tycka att man kunde visa mer än att låta Morgan Freeman förklara vad som händer. Filmen hade råd att vara åtminstone en halvtimme längre för att kunna visa mer istället för att förklara saker.

Men efter att ha tänkt en stund efter filmens slut så inser jag att dessa är vad jänkaren skulle ha sagt nitpicks. Och de sänker inte filmens otroliga stunder. Musiken, karaktärerna, atmosfären, ren filmmagi helt enkelt. Inte bästa filmen jag någonsin sett, men helt klart ett mästerverk och den bästa filmen jag hittills sett i år.

Och en till sak. Clancy Brown är bäst.
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Själv såg jag nyss "The Wolf of Wall Street! Så jäkla bra fortfarande! :D
2565 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
2565 inlägg
Ghost in the Shell (2017)

Det var längesedan jag blev såhär irriterad av en film. Berättelsen har fördummats rejält och fått så många förändringar att den i princip blir en helt annan. Utan att spoila kan jag säga att den bygger upp mot en slut-twist som finns där endast för att rättfärdiga rollsättningen av Scarlett Johansson som asiat. Filmens mening är att rättfärdiga sin egen existens... det är en förbluffande poänglöshet...

Jag gav filmen 4/10 i betyg och då var jag väldigt generös. Rekommenderar istället animefilmen från '95 alla dagar i veckan.

Denna "ärliga trailer" är träffsäker:
https://www.youtube.com/watch?v=Hi7lXUv4lgA
699 inlägg
för
699 inlägg
Har börjat kolla på en serie som legat på min skäms-lista för länge: House of Cards. Snart sett första säsongen och fy fasen va bra den är!

I övrigt från senaste dagarna:

The Great Wall - Vissa häftiga delar men den går från sunkig till ännu sämre. Högst oklart hur man tänkte med bungeehoppande soldater med spjut som har 50% överlevnadschans när man lika gärna kan stå kvar på muren och kasta dem....
Lost City of Z - Helt enkelt jättetråkig
318 inlägg
för
318 inlägg
Såg precis Dope! Fyfan va bra film! Tight, rolig och engagerande från första till sista bildrutan. Klippning, regi och manus sitter som en jävla smäck och gör detta till en av de absolut bästa filmer jag hittills sett i år. Är Guy Ritchie känsla över hela filmen. Se den ni som missat!! 
12243 inlägg
för i svar på Jakob Hälls inlägg
12243 inlägg
Den ska jag helt klart också se! Men ikväll blev det "Sicario" :) 
318 inlägg
för
318 inlägg
Inte sett Sicario faktiskt. Älskar verkligen Villeneuves, Prisoners och Arrival! Så de känns som ja skulle kunna gilla den. 
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden