Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
hollywood e oftast inge vidare, thycker jag.
eller jo, dom kan ge ut en hel del bra fimer, men oftast e d bara skit
i tyskland har dom jättebra filmutbud, men svenska, franska, ryska, spanska, tyska, och amerikanske filmer, medans vi i sverige får nöja oss med amerikanske, ngn enstaka svenskt, och då och då en tysk[/quote]
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
jag föredrar hollywoodfilmer framför europeiska som det nästan aldrig kommer någon riktig sevärd film ifrån, bortsett från storbritannien där de faktiskt har gjort några riktigt bra filmer. i hollywood gör de mycket dåliga filmer men det är också därifrån de allra bästa filmerna kommer ifrån.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Klart det görs några bra filmer i Hollywood, men det brukar sluta med att de bara slänger ut några miljoner dollar till en film som inte skulle komma ut (ta bara AvP). Sen alla dessa uppföljare som kommer om filmen blir lyckad. Jag har inget imot Hollywood-filmer (för det mesta) men jag föredrar något annat
1427 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1427 inlägg
Vi får visst filmer från spanien och frankrike(se på Luc bessons första filmer) Men vi får bara dom kända filmerna(Dom lyckade filmerna blir kända) så vi i sverige får massa bra filmer bara!

Jag tror inte att du skulle vara så intresserad om det kom massa europeiska filmer till Sve!
4488 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4488 inlägg
Jag har då inget emot Hollywood. Men det är klart även solen har sina fläckar och ibland kan det väll gå lite överbord. Men annars, inget problem alls.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Return of the King":25sc0sdc]Klart det görs några bra filmer i Hollywood, men det brukar sluta med att de bara slänger ut några miljoner dollar till en film som inte skulle komma ut (ta bara AvP). Sen alla dessa uppföljare som kommer om filmen blir lyckad. Jag har inget imot Hollywood-filmer (för det mesta) men jag föredrar något annat [/quote:25sc0sdc]
hålelrme return of the king!
HOLLYWOOD:
ofta bra, men mer ofta dålig
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Ludwig M. Bile":22icokze]Jag tror inte att du skulle vara så intresserad om det kom massa europeiska filmer till Sve! [/quote:22icokze]
öh... skojar du? jag skulle va skitintresserad
det verkar som om vi har delade uppfattningar om varandras filmintressen
jag är inte så överförtjust i amerika-action, utan väljer ofta t.ex. kocken eller kanek undergången innan t.ex. colletreal (eller hur det stavas) eller t.ex. BE COOL - SOM SÖG!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Det är ju inte så att det kommer bara bra filmer från europa, utan det mesta som är sevärt kommer hit...skulle jag tro. Sen så är det såklart inte något fel med en riktigt hjärndödaction-rulle då och då. Det är bara det att det kommer lite för många, men det är förstås de filmerna som brukar locka bäst publik.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Return of the King":1ysgf2l4]Det är ju inte så att det kommer bara bra filmer från europa, utan det mesta som är sevärt kommer hit...skulle jag tro. Sen så är det såklart inte något fel med en riktigt hjärndödaction-rulle då och då. Det är bara det att det kommer lite för många, men det är förstås de filmerna som brukar locka bäst publik.[/quote:1ysgf2l4]
nej, absolut inte
men sverige har alldeles för litet filmsortiment
jag kanske tjatar om tyskland men där har dom faktiskrt diktigt bra filsortiemnt
där har dom pippi, beck, och kopps på bio nu
pippi och beck går som långkörare på sådana här speciella biografer
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Nu hänger jag inte med, är du avensjuk för att de visar Pippi Långstrump, Beck (som går på tv4 på söndagar) och kopps som har gått på bio här? Då har de ju sämre om de kör dessa filmer som långkörare. Så du tycker att vi ska vara mer som Tyskland och visa svensk film i våra filmsalonger (som förövrigt redan har gått på bio) tycker jag är en liten konstig anledning
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
nej, jag menar inte att jag e avundsjuk

jag menar att dom visar så mycket utlänskt

jag tror inte att ok vi hade varit tyskland, så hade inte vi köpt in senska filmer på det vises, om du fattar hur jag menar

vi tar ju t.ex. aldrig in ngn fransk film

//fakstikt\
4488 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4488 inlägg
[quote:bhjbls9l]vi tar ju t.ex. aldrig in ngn fransk film
[/quote:bhjbls9l]

Gör vi inte?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Just nu går ju En långvarig förlovning på bio som är fransk..
1427 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1427 inlägg
[quote="moviemaster":2wd6zisf]där har dom pippi, beck, och kopps på bio nu
pippi och beck går som långkörare på sådana här speciella biografer[/quote:2wd6zisf]
Då är dom efter som tusan iallafall!
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jag tycker att man får in bra filmer in i Sverige, det enda som finna att klaga på är väl att det tar så lång tid innan de kommer hit. Sen så är jag inte särskilt bitter över att de inte visar Pippi Långstump på våra biografer, då tar man ju istället och kör någon annan film som en långkörare...till exempel SOKÅ
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
nej, det är inte jag heller (det där om pippi - förresten går den inte på bio där nu, den fanns på dvd-box), men jag tror du börjar fatta min meniung med det hela... vi har inte lika brett utbud med filmer och det tycker jag är synd... det ändå som finns e väl stocholms filmfestival då det kommer mongoliska och allting...

jo, ludde, dom e [i:2yla2mkl]fett[/i:2yla2mkl] efter!
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[b:x87j4tus] jag tror jag vet varför sverige visar bara amerikansk film! [/b:x87j4tus]

[i:x87j4tus]SF och Sandrew Metronome har ngt förbund med ngt amerikanskt företag som skickar alla filmer det gått bra för i USA till Sverge. Samma sak har Sf och Sandrew metronome med ngt svenskt liknande grejs. Om de däremot vill ha filmer från Europa får dom betala extra för att få in dom, och det är så dyrt att det inte sker lika mycket av det...[/i:x87j4tus]

[u:x87j4tus]där e förklaringen... [/u:x87j4tus]

3462 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3462 inlägg
Svaret är enklare än så, distributörerna köper in vad folk vill se.
Smala filmer har en smal publik så är det bara.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
hm... mutter, mutter

smal publik, ja... men det finns en hel del bra europeiskt...
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden