"det känns väldigt mycket produktplacering, väldigt mycket återanvändning av gamla gags - samma recept fast tamare sås, helt enkelt. Däremot blir det en perfekt dvd att plocka fram till fredagsmyset med familjen, för på det hela taget är det ändå ganska trivsamt." Tony Fischier, Göteborgs-Posten
"saknar helt föregångarens charm och lekfullhet. Den består mest av skämt som utannonseras en kvart i förväg och ’gäst’-inhopp av en väldigt stor skara av våra svenska kändisar vars roller inte fyller någon funktion förutom att just fylla ut." Bloggywood, Bloggywood
"Unkenheten och fördomarna vore ändå nästan förlåtna om man bara fick några skratt – men kanalkampen är ju så kriminellt långtråkig." C-G Karlsson, Metro "det är väl inte meningen att man ska ha roligt, utan att var och en ska känna igen sig från sitt "förr" - inklusive skådespelarna i uppsjön av för dem små udda biroller." Eva Af Geijerstam, DN
"Förfärligt tunt manus, men några kul scener i ungefär samma resa som sist. Fast åt andra hållet." Jens Peterson, Aftonbladet
"Tyvärr känns uppföljaren som om den vore improviserad på plats. Den borde ha blivit roligare" Jeanette Gentele, SvD
"Stor film blir det inte men bitvis rolig." Bernt Eklund, Expressen