Du är här: Forum » Övrigt » MovieZine.se

Vem är det på din avatar?

667 inlägg - Skapad för 9 månader sedan av Hannes Kinnunen - Senaste svar från Cecilia Danielsson. RSS-flöde för den här tråden
  1. 5291

Eric
    Medlem
    Skrivet för 3 månader sedan #

Test

Jag kör som vanligt med Paul Newman, the best of the best! :)

''I Just Try To Get Trough The Day'' - Paul Newman

2. 4598

HasseHaka
    Medlem

Test

Hur många sköna bilder finns det på Donald egentligen?

3. 5274

N10
    Medlem

Test

När ska jag byta bild då? 

Vart medlem här i drygt 1år och 2-3 veckor, och har haft likadan bild sen dess. Får väl byta bild snart. ;)

4. 5274

N10
    Medlem

Test

Klockrent val Eric! ;)

5. 3348

JBR008
    Medlem

Test

Den legendariske Vincent Price!

6. 4633

Hampus Sövgren
    Medlem

Test

Fortsätter med mina Tom Cruise-avatarer!

" I Always Tell The Truth. Even When I Lie. "

7. 3747

David Brent
    Stolt gubbe

Test

Har valt en favorit som ny avatar, J.T. Walsh! En man som många säkert känner igen till utseende men kanske inte till namn och meriter. Vet iaf att Putte har full koll på denna birollshjälte och älskar han lika mycket som jag!

Han var alltid lysande i sina biroller och perfekt som skurk i många filmer. En man med stor pondus och intelligens som med små medel nästan alltid stal rampljuset från filmernas egentliga "stjärna". 

Tyvärr så gick han bort alldeles för tidigt! En hjärtattack tog denne hjälte ifrån oss endast 54 år ung den 27 februari 1998. När Jack Nicholson vann sin tredje Oscar så var J.T. Walsh en av de som han tillägnade sin Oscar. Oerhört fint och jag minns att jag fick gåshud över hela kroppen och att en och annan tår fälldes när jag bevittnade det under den Oscarsgalan.

Han hann medverka i många kanonfilmer iaf och några av dem var dessa: Breakdown, Good Morning Vietnam, Narrow Margin, Sling Blade, Red Rock West, Misery, A Few Good Men, Hannah and Her Sisters, Backdraft, Dad, Hoffa, The Grifters, Needful Things, The Client, The Last Seduction, Pleasantville, Outbreak, Nixon, The Negotiator och många fler....

Vill avsluta med att bjussa på hans kanske vassaste spel någonsin, inledningsscenen i Billy Bob Thorntons mästerverk Sling Blade! J.T. Walsh när han var som allra mest genial... Vila i frid gamla hjälte!

http://www.youtube.com/watch?v=xCJZij74-J0

8. 3039

Psychopatrik
    TV-Guru och YouTube-fanatiker

Test

Ja J.T. var en riktig hjälte det! Han kunde spela i stort sett vad som helst, speciellt skitstövel och badguy, det var han en mästare på :)

9. 3747

David Brent
    Stolt gubbe

Test

Ja vad underbar han var, särskilt i badguyrollerna! Man saknar han verkligen! :)

10. 3136

Bloody Iris
    Medlem

Test

Ville fan strypa honom när jag såg Breakdown.  =)

11. 3747

David Brent
    Stolt gubbe

Test

Hehe, ja han var riktigt bra på att spela svin :)

12. 3681

Bonk
    Forumtroll

Test

min avatar är tall man. förväntar mig inte att ni ska känna till honom eftersom ni bara ser massa blockbusterdynga och slår in öppna dörrar med avatarer över dom mest kända skådisarna.

men ni får väl googla.

A motion picture is motion, you gotta keep the dialogue down.

13. 6399

jojje
    Medlem

Test

Ptja det är ju bröderna..

14. 4598

HasseHaka
    Medlem

Test

Allas vår American Ninja-Michael Dudikoff

Att inte han tilldelats en Oscar ännu är för mig ett mysterium.

15. 5387

Lemmontree
    Medlem

Test

@HasseHaka

Jag måste erkänna att jag var tvungen att kolla upp Dudikoff, han är inte direkt känd för mig. Han var tydligen med i en tidig Tom Hanks film, Svensexan. Det är nog den enda filmen jag har sett med honom!

16. 4598

HasseHaka
    Medlem

Test

Hoppas alla insåg ironin med Oscargrejjen.

Han var med i American Ninja som sagt och det är väl det enda minnet jag har av honom. Har blivit ett litet internt skämt mellan mig och mina barndomsvänner att fråga om en film håller Michael Dudikoff-klass eller om den är bra.

17. 5387

Lemmontree
    Medlem

Test

American Ninja har jag aldrig sett, så inte konstigt att han var okänd. Fast det kanske säger något om hans karriär och talang, om det är det som är hans starkaste kort så att säga. Haha, alltid kul med internskämt.

18. 4598

HasseHaka
    Medlem

Test

American Ninja 1+2 och American Samurai. Alla regisserade av Sam Firstenberg (http://www.imdb.com/name/nm0278735/). Av de 20+ filmer han har gjort så är det inte ens en handfull som når över 5.0-strecket.

Alltså är American Ninja-filmerna inte mycket att hänga i granen men som liten skit på mitten av 80-talet så var det ju enda kravet man hade på filmer att de skulle vara häftiga och vad är inte häftigare än ninjor liksom?

19. 3426

Blackned
    Medlem

Test

Butters! Från South Park. :P

MULDER: I've often felt that dreams are answers to questions we haven't yet figured out how to ask.

20. 4553

mindkiller
    Medlem

Test

Ska jag ha barn ska dom se ut som Butters eller Ike om inte hamnar dom i en låda utanför konsum.

RSS-flöde för den här tråden

Obs! Här ansvarar du själv för vad du skriver. Eventuella brott kan komma att polisanmälas. Läs vilkoren

Svara »

Du måste logga in för att posta.