Haha jasså? nej men jag har ju en fyra på "Paradise Lost" och dit nådde den inte, Paradise är bättre, e snål jag! ;) Men den var jättebra ändå, så tack för tipset!
Haha jasså? nej men jag har ju en fyra på "Paradise Lost" och dit nådde den inte, Paradise är bättre, e snål jag! ;) Men den var jättebra ändå, så tack för tipset!
Jag förstår, jag har ju en femma på Paradise Lost och en fyra på The Friedmans. Jag ligger ett snäpp över dig men vi verkar tycka ganska lika :)
Den där Cage-filmen har jag också sett, Guy Pearce är med också va? Den var inte helt kass, håller med. Funkade väl för stunden, en tvåa för mig med.
Jamen precis!
Ja Guy Pierce var med där och var elaking, den började faktiskt riktigt bra, men den knöt ihop alldeles för dåligt på slutet. Det fanns faktiskt en rätt så hyggligt bra idé där, nåväl, en rätt stark tvåa får den i alla fall.
Ha det så trevligt! Tror att båda är bra (ifall det nu blir någon av dessa), är dock lite less på sönderklippningen i "Gangster Squad", hoppas att en oklippt version kommer senare då den släpps på bluray & DVD.
*slår mig i huvudet som går och ser hassel på bio*
A motion picture is motion, you gotta keep the dialogue down.
Har precis sett klart Nyckeln till Frihet och man blir nästan tårögd. Så vackert och hopfullt.
Sedan lämnar jag tv:n och återgår till den mörka, deprimerande och trista vardagen.
Såg om Batman Begins för femtioelfte gången. Fattar inte hur det har kunnat undgå mig, men jag insåg att jag grundat nästan hela min livsfilosofi på den filmen. Så jag tar och ändrar tillbaka den som favoritfilmen på MZ.
You're strong.
I'm stronger.
Såg Never let me go igår, intressant handling men filmen berörde mig inte på något plan. Stundtals snyggt foto och skådespelarna går ändå inte riktigt att klaga på. Jag kan helt enkelt inte sätta fingret på vart filmen brast, kanske var det att det inte var något riktigt "go". Dem kom helt enkelt ingenstans..
2/5
Jomenvisst!
Har kommit fram till en liten milstolpe i min filmtittarkarriär, det är nämligen dags för film nr 1000 :) Och till det har jag sparat Dansar med vargar och lagt mitt förtroende i Kevin Costners händer i förhoppning om en härlig resa i den vilda västern!
Avslutade gårdagen med den tyska filmen Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo (1981).
Det här var en riktigt stark film där vi får följa med den 14-årige Christiane F. när hon tar sina första trevande steg in i vuxenvärlden. Hon träffar kärleken och när killen börjar med tyngre droger så följer hon i hans fotspår för att försöka passa in och behålla killen hon älskar. De är båda helt övertygade om att de kan sluta med drogandet när de vill. Givetvis ser verkligheten annorlunda ut och vi får följa med dessa barn när de går ned sig mer och mer och hur desperata de blir för att få ihop pengar till nästa fix.
En oerhört stark, tragisk, gripande och viktig film med fantastiskt spel av huvudrollsinnehavaren, Natja Brunckhorst. Det låter som en nattsvart film och det är det i stora delar, men det finns även lite hopp i den. Filmen väcker många tankar och känslor och rekommenderas starkt. Blir en fyra i betyg!
fan fan fan
blir nog kodnamn lisa
fan
Såg om The Phantom (1996) igår. Hört mycket dåligt om den på sistonde, men jag tänkte "fan, denna älskade jag ju när jag var mindre", så var tvungen att se om den. Är väl alltid en chansning när man ska se om grejer man älskade som liten, men jag kan glatt konstatera att den inte var mycket sämre än jag mindes och får en stabil 3:a. Tycker att den ändå är riktigt underhållande trots sina brister, och nostalgin gör väl att den höjs ett betygsnäpp.
när kommer en reboot av fantomen? MÖRKARE fantomen förstås! muskligare fantis, sexigare diana, argare devil, tokigare guran!
Ikväll blir det äntligen Call Girl. Som jag har längtat! Den film i år som jag varit mest peppad på, tillsammans med Prometheus.
Kämpar med mig själv för att hålla ned förväntningarna lite, aldrig bra om de är för höga.
Fotoblogg: lindersson.blogspot.com
Ikväll blir det Kubrick's mästerverk: 2001: A Space Odyssey.
Mein Führer! I can walk!
Har just vrålsågat End of Watch på filmens sida. Trodde på filmen innan, men jag blev SJUKT besviken på den. Är tydligen ensam om att avsky den filmen, men det rör mig inte i ryggen, ensam är stark :) Varnar både här och på filmens sida för spoilers om ni vill läsa sågningen.
Jag har inte sett filmen än, men jag läste din kommentar (undvek såklart spoilers) och den stämmer bra in på mina förväntningar om filmen, jag har inte höga förväntningar, sen jag såg trailern för första gången har jag tyckt att det ser ut som en macho "dude - bro" film med för mycket svett och töntig action! Så vem vet kanske blir du inte ensam om att tycka illa om filmen! Jag kan däremot inte lova dig om nåt, Brent! :D jag kommer se den, jag älskar att bli överraskad av en film som jag inte har höga förhoppningar om, kanske kommer jag gilla den!
"I got the shotgun, you got the briefcase. It's all in the game though, right?" - Omar Little (The Wire)
Filmblogg: http://doyoulikephilcollins.wordpress.com/
Haha, ja det kanske blir du och jag mot världen? Vi brukar ju tycka lika ganska ofta :) Men visst hoppas jag du gillar den mer än vad jag gjorde. Ska bli intressant att höra vad du tycker om den iaf :)
Såg nyss klart Chernobyl Diaries och resultatet blev precis vad jag trodde, rent skräp! 1:an är gjuten i sten kan jag ju meddela..
Du måste logga in för att posta.