Du är här: Forum » Filmsnack » Allmänt

Vad blir det för film i kväll eller vad har du nyss sett?

8803 inlägg - Skapad för 1 år sedan av Eric - Senaste svar från blub. RSS-flöde för den här tråden
  1. 3747

David Brent
    Stolt gubbe
    Skrivet för 3 månader sedan #

Test

Det blev underbara Silverado igår, höjde till en fyra i betyg!

Blir lite gott och blandat idag, ser en kanonwestern från 1948, The Man from Colorado. Blir nog Adam's Rib under dagen iaf ;)

2. 3136

Bloody Iris
    Medlem

Test

Spelar mest tv-spel nu för tiden, men dessa två klämde jag i mellan förra veckan...

Daybreakers (2009) 6/10

En av mina guilty pleasures är monsterfilmer, i detta fall är det då vampyrer.

Jag älskar själva idén att nästan hela mänskligheten har omvandlats till vampyrer och att det mesta i samhället ändå är sig likt. Gillade även att den är mer drama än action, vilket sällan är fallet. Men visst var slutet trevligt då det stänkte lite extra blod. Ni som har sett bröderna Spierigs zombierulle Undead (2003) vet ungefär vad som väntar.

Men, vad som sänker filmen är valet av skådespelare, det finns några, men främst så ogillade jag Michael Dorman. Sen det där om botemedlet är väääldigt svårtköpt och förstör mycket för filmen. Kul med en ny idé, men nej tack.

The Gunfighter (1950) 7/10

Skön western med Gregory Peck som handlar om bördan över att vara en känd revolverman. Tyvärr väldigt förutsägbar och antaligen mycket med flit, tur då att den har annat att erbjuda. Absolut sevärd om man gillar Peck eller genren.

3. 5291

Eric
    Medlem

Test

The Wrestler var lika amazing som vanligt! Aronofsky är en mästare :) 

Senare ska jag se Wes Andersons The Life Aquatic

''I Just Try To Get Trough The Day'' - Paul Newman

4. 4953

magiul
    Medlem

Test

Your're in for a real treat! Life Aquatic är en av mina absoluta favoritfilmer från 2000-talet.

5. 5291

Eric
    Medlem

Test

Sounds good :) 

6. 3257

Per Harbeck
    Medlem

Test

Varför utsätter man sig för dessa jävla gulliga hundfilmer, häromåret var det Hallströms gulliga hundfilm och nu har jag sett Red Dog som precis som Hallströms är baserad på verkliga händelser, fast i Australien. Visst den är charmig men lite för känslosam och känns väldigt förutsägbar. 2/5

7. 4633

Hampus Sövgren
    Medlem

Test

Har knappt hängt på forumet de senaste veckorna but now im back!

Såg precis klart Lords Of Dogtown som var helt okej. Ganska tråkig film men fotot är verkligen svinbra och skådisarna är okej så en stark 2:a får den.

Ikväll ska jag se Spielbergs sci/fi-klassiker Close Encounters Of The Third Kind!

" I Always Tell The Truth. Even When I Lie. "

8. 4406

Marcus
    Medlem

Test

Close Encounters är så underbar, hoppas du gillar den!

9. 3681

Bonk
    Forumtroll

Test

nån särskild anledning att ni säger dom engelska titlarna jämt nuförtiden? säger ni t ex jaws eller hajen? the godfather eller gudfadern? om inte varför säger ni close encounters?

A motion picture is motion, you gotta keep the dialogue down.

10. 4406

Marcus
    Medlem

Test

Jag brukar försöka använda originaltitel för det mesta, undantag om titeln är omöjlig att stava till.

11. 3681

Bonk
    Forumtroll

Test

Jasså, jag har då aldrig i något sammanhang när man pratat med polare osv sagt "har du sett the godfather part ii" elller one flew over the cuckoo's nest, cidade de deus eller El laberinto del fauno.

Istället säger jag Gudfadern II, Gökboet, Guds Stad och Pans Labyrint. 

12. 4406

Marcus
    Medlem

Test

Ok, nej det gör inte jag. Men vissa undantag finns, som sagt.

13. 3681

Bonk
    Forumtroll

Test

man kan ju säga originaltiteln, problemet är ju att dom flesta fattar ju inte vad man snackar om då.

så verkar ju ganska dumt.

14. 4633

Hampus Sövgren
    Medlem

Test

Close Encounters var tyvärr inget speciellt i mina ögon. Första 90 minuterna var väldigt trista, sen kommer den igång rejält de sista 40 minuterna och tack vare det når filmen upp till en svag trea i betyg. Bra, men överskattad sci/fi enligt mig!

" I Always Tell The Truth. Even When I Lie. "

15. 5291

Eric
    Medlem

Test

The Life Aquatic var riktigt skön, härlig Wes Anderson film med underbar musik och humor. Betyget landar på en väldigt stark trea. 

16. 5333

Sunken
    Medlem

Test

Jag såg precis Glory på mr Brents inrådan. En riktigt stark film med en grym cast. Ännu en Zwick film som jag verkligen gillar. En stark 4:a blir betyget!

17. 3747

David Brent
    Stolt gubbe

Test

Kul att du gillade den Sunken! Har också en stark fyra på den! :)

18. 5333

Sunken
    Medlem

Test

Vet inte hur jag missat den så länge. En jäkla film med en jäkligt viktig story!

19. 3747

David Brent
    Stolt gubbe

Test

Ja verkligen! 

Ska se Tower Heist nu tänkte jag.

20. 5291

Eric
    Medlem

Test

Enter the Void ska jag se idag, har noll förväntningar då jag inte ens vet vad filmen handlar om :)

RSS-flöde för den här tråden

Obs! Här ansvarar du själv för vad du skriver. Eventuella brott kan komma att polisanmälas. Läs vilkoren

Svara »

Du måste logga in för att posta.