Avundsjuk, blir nästa helg för mig.
Du är här: Forum » Filmsnack » Nu på bio
Stockholm Filmfestival 2012
-
-
två dåliga filmer på raken. skiter nog i att gå på nån film imorrn. båda filmernas fick fyror av klåpare till mz-recensenter som käkar lyckopiller som andra käkar popcorn och hyllar filmer till höger och vänster. käften på er! bedragaren är INTE en fyra! hassel är INTE en fyra! SLUTA GE FILMER FYROR ERA JÄVLA SÄNKEN!!!
FYRA? ska tala om för er vad fyra är för nåt så kan ni jämföra sen:
attentatet mot richard nixon har jag en fyra på, är det då rimligt att ge BEDRAGAREN med richard gere lika högt betyg?
löftet med jack nicholson har jag en fyra på, känner kanske mz-recensenten att hassel privatspanarna ligger ungefär jämsides?!
jävla betyginflation.
nu hoppade jag över surprisefilmen, fan om det var nåt bra då kommer jag gräma mig.
A motion picture is motion, you gotta keep the dialogue down.
-
argo tydligen som surprisefilm. skönt att slippa den. ben affleck!
-
Såg Nobody Walks tidigare idag. En bra film med en fin blandning mellan humor och drama. Den hade däremot potential att bli mycket bättre. Om filmen haft mer krut i manuset, mer konkreta intriger och ca 20-25 minuter mer speltid skulle den bli kanon. Nu blir betyget en trea, en bra och rätt stabil film med en söt Olivia Thirlby.
Surprisefilmen blev Argo, kanske ingen jätteöverraskning men ack så bra jävla film! Affleck är en väldigt duktig regissör, han bör hålla sig till det här. Ohyggligt spännande och tät film som även den balanserar mellan drama och härlig humor. Storyn är ju smått amazing med tanke på att den är sann. Det blev en självklar fyra i betyg.
Imorgon blir det End of Watch.
“If you don’t like what’s being said, change the conversation.”
-
blir nog biofritt idag, om jag inte orkar ta mig till söder för att se CITADEL 21.30 ikväll men det vete sjutton.
end of watch ska jag också se, dock skippar jag skandia för jag orkar inte med deras köer. hoppas på den efter att jag sett två dåliga filmer på raken!
-
Snubblade in på Hassel. Tyckte den var extremt risig. Hade inte regissören varit närvarande och redan ganska bräcklig så hade jag förmodligen gått efter hälften. Fy...
Argo var okej. Det var skönt med en film som inte såg ut att vara inspelad med en mobilkamera. Men den var verkligen proppfylld med hollywood-klyshor...
Bedragaren var okej. En trea för Rillys agerande.
-
hassel fick 71 minuter eller vad det var att kännas för långt. lite mer idé bakom en film trodde jag skulle finnas. inte att dom behöver ta ställning i mordfrågan eller sitta på något spektakulärt avslöjande men något mer vill man väl säga?
och vad var tanken med en av snubbarna var lik palme utseendemässigt? regissören måste ju haft nån tanke om detta.
sen att hassel själv var lite på dekis, lite uppgiven och pensionär osv kan jag köpa men samtidigt hassel har ju aldrig varit nån ung tom cruise och även om man sett en och annan hassel-film genom åren så tycker inte jag det berör direkt att han lever en torftig tillvaro.
bedragaren var OK men inte mer och när jag läser om fyror av fem i betyg så förväntar jag mig mer.
-
"Bedragaren" var ett riktigt tröttsamt sömnpiller med ett totalt oinspirerat slut, max en tvåa.
-
Festivalen levererar verkligen!
Call Girl - 4/5
Nobody Walks - 3/5
Argo - 4/5
End of Watch - STARK 4/5
Cherry - 3/5
The Paperboy - 5/5
Det är filmerna jag hittills har sett under festivalen. End of Watch och The Paperboy är favoriterna just nu, vilka fantastiska filmer. Är så glad :D
“If you don’t like what’s being said, change the conversation.”
-
Hittills ser det ut så här för mig:
Argo 3/5
Bekas 3/5
Pieta 1/5
Cherry 3/5
End of Watch 4/5 (Mycket starkt betyg, kanske en fullpoängare)
Andra festivalfilmer jag sett "utanför" festivalen:
The Master 5/5
Safety Not Guaranteed 4/5
Rust & Bone 4/5
Ruby Sparks 3/5
The Company You Keep 3/5
Wish You Were Here 3/5
-
Önskar att jag också kunde säga att festivalen levererar :/. För mig har det varit smått blandat.
- Call Girl 4/5
- Broken 3/5
- Bedragaren 3-/5
- Hassel 0/5 (Första gången jag delar ut en 0a)
- Argo 3/5
- Taste of Money 3/5
- Holy Motors 4+/5
- Wish you were here 4/5
- Pieta 1/5
- The We and I 2+/5
Fortfarande ingen 5a :(
-
end of watch är det bästa jag sett hittils, en trea. den når inte upp till filmer som colors och training day dock.
-
EFTERLYSER en biljett till filmen "The Master" söndag den 18nov. Jag skulle helst vilja ha biljett till visningen kl 13 men även den senare funkar! Jag byter gärna mot min red-carpet biljett som jag har till filmen den 17nov, alternativt köper jag biljetten. Har fått förhinder och kan därför inte gå den 17e, vill VERKLIGEN se filmen så hoppas någon därute har lust att göra ett byte eller sälja sin biljett!
Mejla mig: erikd888@hotmail.com
//Erik
-
Hittills på festivalen:
Paraden 3/5
90 Minutes 3/5
Sister 5/5
Call Girl 5/5
The Master 4/5
Rust and Bone 4/5
http://www.djungeltrumman.se/rebecca
-
Dalis88: om du verkligen vill se filmen men inte lyckas skaffa en biljett innan, kan du dra dit och se den ändå. Det ges nämligen ut en del gratisbiljetter till folk som inte väljer att gå på filmen, det resulterar i tomma stolar.
Tycker The Master är väldigt intresant. Rätt udda film med dialoger som stannar i minnet.
Bekas är helt okej för att vara en regissörs första film, sen får man tänka på att skådespelarna var amatörer. Pieta, verkade bara vara gjord för att chockera. Tyckte själv att den var kass, men åsikterna varierar.
-
Friendo: Okej,förstår. Men helst vill jag ha biljett, då är jag iaf garanterad en plats! ;)
-
Hittills på festivalen:
Beasts of the Southern Wild 5/5
Rust and Bone 4/5
Argo 4/5
Holy Motors 3,5/5
Wish You Were Here 3/5
Pieta 4/5
My Brother the Devil 4/5
Simon Killer 3/5
Nobody Walks 2/5
Where Is the Devil 1/5
28 Hotel Rooms 3/5
Middle of Nowhere 3/5
-
slutspurtar nu och ska se 7 filmer till på söndag!
imorrn blir det två rullar.
-
Kan rekommendera er att se Syster, riktigt bra film.
-
Svara
Du måste logga in för att posta.