Du har väl inte missat MovieZines senaste blogg: "Nollnolltalets 100 bästa filmer"?
De hundra sista dagarna av detta decennium kommer vi att räkna ned genom att gå igenom de bästa filmerna, en om dagen, som kommit ut de senaste tio åren.
Än så länge är det jag och LB (fr. Bloggywood) som kommer att bidra till listan. Du har möjlighet att "ansöka" om en placering och blogga. Känner du riktigt starkt för detta projekt och vill ta ett större lass så hör av dig till mig (daniel@moviezine.se)!
Men vänta nu! Är det inte diktatoriskt och dålig stil att trycka på någon sin åsikt? Äh, ett fåtal har mejlat mig (din jävla facist har jag blivit kallad. :-) ) och påstått detta. Men det är inte det som är grejen. Bloggen ska vara kul att följa och alla kommer inte hålla med om placeringar. Men vi hoppas att alla tycker att det är kul läsning och att det sporrar folk att bidra på bloggen eller kanske på sin egen blogg (eller här på forumet).
Så ta en titt. Följ, läs och reagera!
ps. Vi utgår och inspireras av hur filmerna rankas här på MovieZine. Betygsättning som alla kan vara med och påverka under "Listor": http://www.moviezine.se/list
Daniel Feldt - MovieZine.se - daniel@moviezine.se