Har sett de två första avsnitten av "The River" då och...nja :)
Ja den är då bättre än "Terra Nova" i alla fall, hittills, men det kanske inte säger så mycket. En del saker funkar och andra inte, har svårt att se hur de ska kunna göra det här till någon långlivad serie. Första säsongen består av 9 avsnitt (ifall man räknar piloten som två) och fortsätter det som de gjort i dessa två så är jag nog proppmätt efter 9 avsnitt.
Den kanske funkar om man inte är så kräsen, jag är ju dessvärre det då och blir lätt uttråkad. Jag gillar miljöerna dock, mycket djungel och så, ja så jag härdar väl ut i några avsnitt till :)
Sedan utger ju inte den här serien sig för att vara en procedural och det är den väl inte på ett sätt heller, de ska ju finna de som försvunnit och det är så klart den stora röda tråden, men jag känner ändå att de i varje avsnitt kommer att stöta på ett övernaturligt "monster" eller "fenomen", övervinna det och så traska vidare. Ja så det blir ju ändå lite procedural av det hela. Jag kan ha fel, men det känns som att den är uppbyggd så.
Vad mer...tja...skådisarna är väl okej, karaktärerna likaså men inte några jätteintressanta typer inte. Det är liksom mediokert och sedan tycker jag serien tar sig själv på för stort allvar. Det är så mycket mumbojumbo som man ska svälja så då hade nog serien mått bra av lite distans men den saknas dessvärre.
Nåväl, tar man den för vad den är och inte är så kräsen och hakar upp sig på detaljer så funkar den väl för att döda lite tid. Så, det får bli slutorden, nu ska jag lägga mig framför "Everybody Loves Raymond" och natta :) Fan vad jag saknar Peter Boyle...