Du är här: Forum » Övrigt » Tv-serier

Kommande Tv-Serier

1614 inlägg - Skapad för 1 år sedan av Psychopatrik - Senaste svar från mindkiller. RSS-flöde för den här tråden
  1. 3557

Lillemannen
    Medlem
    Skrivet för 3 månader sedan #

Test

Tänkte bara tipsa om den brittiska TV-serien Inside Men som just nu går på BBC.

Told entirely from their perspective, Inside Men is the story of three employees of a security depot who plan and execute a multi-million pound cash heist, written by Tony Basgallop and produced by BBC Drama Production for BBC One

This new four-part drama serial stars Steven Mackintosh (Camelot, Luther) as John, manager of the cash counting house, a character too scared to confront the humdrum normality of his life. Joining him in the robbery is depot security guard Chris, played by Ashley Walters (Outcasts, Five Days), and forklift driver Marcus, played by Warren Brown (Luther, Single Father).

2. 3039

Psychopatrik
    TV-Guru och YouTube-fanatiker

Test

Låter faktiskt riktigt bra, den ska jag ta och kolla upp, tack för tipset!

3. 6320

Tobyus
    Medlem

Test

Tjena! 

Ett par frågor till er

har ni några bra källor om när "Homeland, American Horror Story" kommer ut i Sverige? Annars beställningsbara från importering sidor 

4. 3039

Psychopatrik

Test

Antar att du menar när de finns tillgängliga att köpa på DVD/Bluray? och efter att ha surfat runt lite så har jag dessvärre inte hittat något. Håll koll på discshop, tycker väl att de borde dyka upp snart. Men å andra sidan så går det ju inte direkt fort i det här landet...

5. 6320

Tobyus
    Medlem

Test

@Psychopatrik - okej du hittar inget alls om ett datum. Tack för hjälpen! Antar att ni uppdaterar här på sidan angående kommande tvserier (som kommer på blu ray i sverige) och liknande. 

6. 3681

Bonk
    Forumtroll

Test

folk är så djupt nere i fildelningsträsket att dom nog inte har nån större koll när saker släpps (såvida du inte menar släpps som torrent!) ;)

A motion picture is motion, you gotta keep the dialogue down.

7. 6320

Tobyus
    Medlem

Test

Haha nej nej! Blu Ray som gäller vettuu :p 

8. 3290

FamilyGuy
    Medlem

Test

Är det någon mer än jag som sett piloten av Touch? Skulle vara kul att höra vad andra har att säga om den!

9. 3039

Psychopatrik

Test

Bonk: Träsk? Sedan är det ju faktiskt så att det inte finns några releasedatum i Sverige på dessa serier ännu. Oftast då serier släpps här hemma på Bluray/DVD så är säsongerna redan ett år gamla (ibland ännu äldre). Bedrövligt, men sant. Den första säsongen av "Boardwalk Empire" släpptes den 18:e januari här i Sverige på DVD & Bluray, alltså månader efter den ANDRA säsongen redan hade hade sänts i U.S.A. Ja, jag har koll.

EDIT:

Kan väl även tillägga att långt ifrån alla serier släpps på boxar här i Sverige också, nu sänds visserligen "Homeland" och "American Horror Story" på Showtime respektive FX, dvs kabelkanaler och det talar väl i alla fall FÖR en release i Sverige, men man kan aldrig vara riktigt säker. Skulle inte förvåna mig ifall dessa två serier inte släpps föräns i slutet av året eller i början av nästa år, tyvärr.

Anledningen till varför vi, ja eller i alla fall jag, inte uppdaterar något på den här sidan kring DVD/Bluray releaser är bl.a pga det jag just påpekade här ovanför; mycket släpps inte ens här. Sedan känns det ju inte som någon direkt het potatis att tex sitta och pladdra om säsong 1 av "Boardwalk Empire" då den andra säsongen är avslutad och vi går mot en tredje. Då är det enklare att tex bara kika in på Discshop då och då och se ifall de dyker upp, de brukar ju vara bland de "snabbaste" sajterna vad det gäller releaser. Oftast ger man dock upp och importerar istället.

Sedan finns det inte mycket att gå efter på nätet heller vad det gäller releasedatum för TV-serier på DVD/Bluray, de är sega med att uppdatera och lägger inte något vidare intresse i att informera oss heller. Serier hamnar oftast i skymundan av filmer och spel, tyvärr.

10. 737

hempo22
    Medlem

Test

Har släppt Alcatraz efter 4 avsnitt. Ingen vidare kemi mellan skådespelarna och samma upplägg i varje avsnitt. Jag har inget emot själva grundidén, men det är genomförandet som jag inte köper.

hempo22's iCheckMovies.com Top 250 widget hempo22's iCheckMovies.com AFI 100 movies widget

11. 3257

Per Harbeck
    Medlem

Test

Patrik vad tror du om ABCs The River som Sverige ska visa 2 dagar efter USA. Den är ju skapad av Oren Peli (skaparen av Paranormal Activity) och producerad av Steven Spielberg. Med bland annat Bruce Greenwood och Leslie Hope. Ska ju vara både äventyr och skräck, jag läste en recension här på nätet och den var väldigt positiv.

12. 3039

Psychopatrik

Test

Jo det kan absolut bli något, den hade premiär inatt i U.S.A. så snart så vet vi :) Nej men så länge det inte blir "Terra Nova"-skit av den så är jag nöjd. Nu verkar dock inte "The River" vara en procedural med den handling den beskrivs att ha, men man har ju blitt lurad tidigare, ja av bl.a just "Terra Nova". I Sverige så sänds dock endast det första avsnittet (på Kanal 5 ifall någon undrar) i U.S.A. så sänds både det första och andra avsnittet. Sedan var det väl lite dumt av Kanal 5 att lägga den så sent (23.30 på lördag).

Frågan är ju dock hur länge en serie med det där formatet kan överleva, vi får hoppas på det bästa :)

13. 3257

Per Harbeck
    Medlem

Test

Gott då får man väl kolla in den och se hur den verkar. Ja Spielberg behöver verkligen en tv-serie hit efter flopparna med "Falling Skies" och "Terra Nova".

14. 4406

Marcus
    Medlem

Test

Spielberg verkar tycka om Oren Peli, han backade ju upp Peli och hjälpte honom att få upp Paranormal Activity på biograferna också.

15. 3039

Psychopatrik

Test

Ja, fast vi ska nog inte lägga så mycket vikt i att Spielberg står som producent, hans namn pryder det mesta nuförtiden; "Terra Nova", "Tintin", "Falling Skies", "War Horse", "Lincoln", "The River", "Smash"....han har väl möjligtvis varit där i klipprummet och övervakat lite, fått sina cash och thats it :)

Nåväl, vi får väl se hur serien är. Jag har läst mycket blandade reaktioner här på förmiddagen, det är mest tittarna som gnäller och det är aldrig bra. Är rädd för att jag kommer att uppfatta den som rätt så lökig trots allt...men vissa serier behöver iof några avsnitt på sig så jag ger väl den några episoder även ifall jag inte skulle gilla de två första.

Jag tror dock mycket mer på "Awake" som börjar i mars och så "Touch". Har inte sett piloten ännu, funderar på att vänta tills serien drar igång på allvar någon gång där i mitten/slutet av mars, blir för långt uppehåll annars.

"Luck" följde dock upp med ytterligare ett bra avsnitt i söndags så det kan mycket väl hända att den serien blir vårens stora favorit innan det är färdigt. Karaktärerna börjar att sätta sig och jag gillar dem verkligen, underbara skådisar. Känns som att serien bygger upp för att explodera framöver och verkligen slå ett knytnävsslag i magen på en. Gillar verkligen sådan stämning, något jag saknar i filmer numer.

16. 4406

Marcus
    Medlem

Test

Nej, han är ju bara executive på det mesta han producerar. Han är väl inte inblandad i skapandet av produkten överhuvudtaget. DreamWorks är ju väldigt aktiva när det gäller både film och TV, det blir väl att han står med lite här och var. Men jag bara konstaterade sambandet där Spielberg-Peli, att han har backat upp honom förut. En liten kul detalj bara :)

17. 3039

Psychopatrik

Test

Hehe jarå, ville bara kyla ned folks förväntingar något, annars är det lätt att man blir tokbesviken. Ja så det var inte endast menat till dig, det var till allmänheten. Din koppling är ju helt korrekt :)

18. 3039

Psychopatrik

Test

Har sett de två första avsnitten av "The River" då och...nja :)

Ja den är då bättre än "Terra Nova" i alla fall, hittills, men det kanske inte säger så mycket. En del saker funkar och andra inte, har svårt att se hur de ska kunna göra det här till någon långlivad serie. Första säsongen består av 9 avsnitt (ifall man räknar piloten som två) och fortsätter det som de gjort i dessa två så är jag nog proppmätt efter 9 avsnitt.

Den kanske funkar om man inte är så kräsen, jag är ju dessvärre det då och blir lätt uttråkad. Jag gillar miljöerna dock, mycket djungel och så, ja så jag härdar väl ut i några avsnitt till :)

Sedan utger ju inte den här serien sig för att vara en procedural och det är den väl inte på ett sätt heller, de ska ju finna de som försvunnit och det är så klart den stora röda tråden, men jag känner ändå att de i varje avsnitt kommer att stöta på ett övernaturligt "monster" eller "fenomen", övervinna det och så traska vidare. Ja så det blir ju ändå lite procedural av det hela. Jag kan ha fel, men det känns som att den är uppbyggd så.

Vad mer...tja...skådisarna är väl okej, karaktärerna likaså men inte några jätteintressanta typer inte. Det är liksom mediokert och sedan tycker jag serien tar sig själv på för stort allvar. Det är så mycket mumbojumbo som man ska svälja så då hade nog serien mått bra av lite distans men den saknas dessvärre.

Nåväl, tar man den för vad den är och inte är så kräsen och hakar upp sig på detaljer så funkar den väl för att döda lite tid. Så, det får bli slutorden, nu ska jag lägga mig framför "Everybody Loves Raymond" och natta :) Fan vad jag saknar Peter Boyle...

19. 4553

mindkiller
    Medlem

Test

"The River" verkar vara ett väldigt bra koncept men skådespelet ser riktigt dåligt ut. Får lite känlsa av den här gammla 80-talsrullen "The Emerald Forest" med Powers Boothe från "Deadwood".

20. 3039

Psychopatrik

Test

Ja fast skådespelarna är inte det som stör mest, det är manuset som är alldeles för enkelt. Jag har sett mycket värre skådespelarinsater än i "The River". Ja i "Terra Nova" tex.

Visst kan serien bli bättre, men jag vet inte jag...verkar vara svårt nu för de markbundna kanalerna att lyckas med någon riktig bra serie, medans kabelkanalerna lyckas om vartannat.

Men det kommer fler nya serier och det finns faktiskt en hel del intressanta projekt där även på de markbundna kanalerna. Haha och ja...det är inte så långt ifrån 80-talet och "The Emerald Forest" :)

RSS-flöde för den här tråden

Obs! Här ansvarar du själv för vad du skriver. Eventuella brott kan komma att polisanmälas. Läs vilkoren

Svara »

Du måste logga in för att posta.