Bästa film
- "I taket lyser stjärnorna"
- "Män som hatar kvinnor" - VINNARE
- "Prinsessa"
Daniel Feldt - MovieZine.se - daniel@moviezine.se
Bästa film
Daniel Feldt - MovieZine.se - daniel@moviezine.se
Bortsett från Malmros och Co en patetisk, torr och alldeles för lång gala, suck....

ja, tyvärr ingen höjdare.
När en film som 'Prinsessa' är nominerad till Bästa Film känns det inte direkt intressant.
...och Jonathan Elfving jag menade självklart att jag saknar 'I Skuggan Av Värmen' bland de nominerade till Bästa Film!
Johan Glans var väl OK... många skämt var riktigt tråkiga faktiskt.
Glans är rätt kass, skulle aldrig gå att se just honom på en ståuppkväll t ex. Bandet som spelade var pajasaktigt, varför inte låta nåt riktigt band spela istället, t ex Europe? Känns som dom å ena sidan vill vara en stor gala med kvalitet å andra sidan ska det bara vara massa flams o trams. Skulle vilja se lite mer glamour, lite mer från när "stjärnorna" kommer till galan... mer snack och intervjuer vilka dom tror ska ta hem priserna istället för bara ett par korta snuttar.
Galan får en svag 3a. Men det var så jävla patetiskt att intekter går före klassen på filmerna.
För att Picassos äventyr ska erkännas av Svenska Filmakademin som en av de mest framgångsrika och bästa filmerna vi har.
Satte mig och kollade på Gulbaggens historia häromdagen och kan inte påstå att jag blev imponerad....
Vad sägs om 1994 då filmerna som är nominerade till bästa film heter: En Pizza i Jordbro (Vinnare), Kalle och änglarna & Pumans dotter. Någon som lagt dessa på minnet?
Känns som en otroligt enkelspårig Guldbaggejury som alltid om möjligt väljer samma typ av film till vinnare. Jan Troell prenumererar på baggar (5st baggar för bästa film) för han gör precis dom filmerna juryn gillar.
När filmer som: Förortsungar, Hamsun, Elina, Leva Livet, Spring för Livet, Juloratoriet, En på Miljonen, Pariserhjulet ...både vinner och blir nominerade till (top 3) bästa film i Sverige blir man ju lite sorgsen.
Håller med dig Alex...det är sorgligt...och riktigt jäkla TRÅKIGT.
Jan Troell är en otroligt bra filmskapare också om det har något med saken att göra.
Troell är grym, antagligen den bästa vi har nu när Bergman och Widerberg gått bort.
Du måste logga in för att posta.