Du är här: Forum » Filmsnack » Kommande filmer

After Earth (2013)

16 inlägg - Skapad för 4 månader sedan av Hannes Kinnunen - Senaste svar från Cecilia Danielsson. RSS-flöde för den här tråden
  1. 3365

Hannes Kinnunen
    Forumhobbit
    Skrivet för 4 månader sedan #

Test

After Earth är en kommande sci-fi film regisserad av M. Night Shyamalan med manus från Stephen Gaghan som tidigare skrivit Syriana och Traffic samt Gary Whitta som skrev The Book of Eli. Jag är en av få som verkligen tycker om Shyamalan som regissör och tycker att han bara har gjort ett bottennapp i sin kariär och det var The Last Airbender. Filmer som Signs, The Village och även The Happening är filmer jag gillar skarpt på grund av dess starka och krypande känsla som bara Shyamalan kan få till.

Hur som. After Earth är en sci-fi och vad älskar jag mer än sci-fi? inget. Eller Peter Jackson. Men hur som, filmen kommer handla om en far och hans son om hur de krashar på en utomjordisk planet som de sedan äventyrar på. I rollerna får vi Will Smith och hans som Jaden Smith. Via Shyamalans Twitter säger han att de ska börja inspelningen om 20 dagar för en premiär sommaren 2013. Så jag är pepp, ni lär hata. Låt diskutionen starta! det rimma! 

2. 3039

Psychopatrik
    TV-Guru och YouTube-fanatiker

Test

Haha rimstuga, tyvärr lär den suga :)

Nej men klart jag hoppas på att Shyamalan hittar storformen igen, "The Last Airbender" var hemsk, urusel. Men Will Smith...och hans jävla son Jaden...ja det gör mig klart mer oroad än Shyamalan´s formsvacka.

3. 6069

stj?rnskott
    Medlem

Test

Har inte sett "The Last Airbender", men jag gillar Shyamalans filmer annars. Will Smith tycker jag också är bra, speciellt i "Jakten på lycka" (där även Jaden gör sin bästa roll).

Så jag sätter nog en "nyfiken-notering" tillsvidare...

4. 4030

Benjalez
    Medlem

Test

Klart pepp! Älskar Shyamalan och de allra flesta av hans filmer, få regissörer har samma känsla och lekfullhet som denne mysfarbror ;) Sjätte sinnet är en av de bästa filmerna på 90 talet och personligen tycker jag Shyamalan skulle fått en oscar för manuset, men hade inte en viss Sam Mendes gjort en viss American beauty samma år så hade garanterat filmen vunnit en hel del, definitivt manuset. 

5. 3365

Hannes Kinnunen
    Forumhobbit
    Skrivet för 3 månader sedan #

Test

Nu har inspelningen i alla fall startat och M Night Shyamalan är väldigt aktiv på sin Twitter och lägger upp massa intressanta grejer. Han la t.ex upp den här bilden där en av sina tecknare ritar ut en av de första scenerna från filmen och vi kan heltklart se att det ser rätt high sci-fi ut, vilket är GRYMT! kommer för få sci-fi filmer som faktiskt utspelar sig på andra planeter där skaparna helt kunnat ha frihet att skapa vad de vill. Vi kan också se lite futuristiska vapen i bakgrunden. 

Han säger även att han har flera hundra killar som jobbar med stuntsen så vi kanske kan räkna med något riktigt najs och stort slag i filmen? han säger även att det är Peter Suschintzky som är hans fotograf och som tidigare filmat filmer som The Empire Strikes Back!!! och att Amy Westcott är hans costume designer och som tidigare gjort kostymerna för Black Swan och The Wrestler. 

Hans twitter hitter ni här: https://twitter.com/#!/MNightShyamalan

Peppen alltså! 

6. 5028

Begbie
    Medlem

Test

Jaden Smith! huuuhhhh Tål inte den ungen.

7. 3747

David Brent
    Stolt gubbe

Test

Nej fy bövelen för den ungjäveln, ursäkta språket, men jag avskyr han! Så präktig och "charmig" på tillgjort amerikanskt vis. Lika irriterande som snorungen i Real Steel...

Kommer heller aldrig förlåta han för hans usla insats i den ännu uslare remaken på Karate Kid! Inget är tydligen heligt längre.

8. 3365

Hannes Kinnunen
    Forumhobbit

Test

Lite bilder ifrån inspelningen på Costa Rica har precis släppts. Vi får inte se några av skådisarna (Will och Jaden Smith) i kostymer men vi får i alla fall en smak av hur miljön i denna sci-fi dängare kommer att se ut. 

http://collider.com/will-smith-after-earth-images/143885/

9. 6318

Skogg
    Medlem

Test

Nä jag gillar inte M Night. Eller Will Smith.

Istället lägger jag mitt sci-fi hopp på John Carter

10. 3365

Hannes Kinnunen
    Forumhobbit

Test

Nu har vi fått en bild på Jaden Smith i sin kostym som bara skriker Science Fiction. Jag tycker det ser bra ut.

http://www.slashfilm.com/jaden-smith-shows-after-earth-stillsuit/?utm_source=Movie+Magic&utm_medium=twitter&utm_campaign=Feed%3A+slashfilm+%28%2FFilm%29

11. 3426

Blackned
    Medlem

Test

Will Smith = Okej, Jaden Smith = ne fy fan... Tål inte den ungen.

MULDER: I've often felt that dreams are answers to questions we haven't yet figured out how to ask.

12. 5274

N10
    Medlem

Test

Wow, var inte Jaden Smith något vid 1,50 - 60 förut. Shit vad han har växt, iaf så ser det ut så från bilden. Börjar likna farsan mer och mer. Tror faktiskt att Jaden kan utvecklas mer och mer, alltså om farsan lär han lite. ;)

13. 3039

Psychopatrik
    TV-Guru och YouTube-fanatiker

Test

Det är bra det, då blir det lättare för krypskyttarna att träffa fanstyget...

14. 5274

N10
    Medlem

Test

Hehe. ;)

15. 6477

Patrik Johansson
    Medlem

Test

Mera sci fi till folket!

16. 3935

Cecilia Danielsson
    Medlem
    Skrivet för 1 månad sedan #

Test

Will Smith<3

RSS-flöde för den här tråden

Obs! Här ansvarar du själv för vad du skriver. Eventuella brott kan komma att polisanmälas. Läs vilkoren

Svara

Du måste logga in för att posta.